וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ השמש השוקעת: שיעור האבטלה ביפן עלה לשיא של 5.7% ביולי, מדד המחירים נסוג בשיעור שיא

סוכנויות הידיעות

28.8.2009 / 9:07

מדד המחירים לצרכן ירד ב-2.2 לעומת החודש המקביל ב-2008



שיעור האבטלה ביפן עלה לשיא של 5.7% בחודש יולי והדפלציה הוחמרה – דבר אשר יקשה על ראש הממשלה טרו אסו בימים שלפני הבחירות במדינה. סקרים שנערכו ביפן הצביעו על כך שמפלגתו של אסו, המפלגה הליברל דמוקרטית, צפויה להפסיד.



שיעור האבטלה ביפן עלה מעבר לתחזיות האנליסטים, ומעבר לרמת השיא שנקבעה באפריל 2003 – 5.5%, כך דיווח הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה בטוקיו. מדד המחירים לצרכן ביפן ירד בשיעור חסר תקדים של 2.2% חודש יולי לעומת החודש המקביל ב-2008.



שיעור המשרות הפנויות ביפן ירד לשפל של 0.42 ביולי. משמעות הדבר היא שישנן רק 42 משרות פנויות לכל 100 דורשי עבודה. מספר דורשי העבודה עלה ב-200 אלף בחודש יולי לעומת יוני – העלייה הגדולה מאז מארס.



הדפלציה ביפן מאיימת על התאוששותה הכלכלית של המדינה. הירידה במדד המחירים לצרכן בחודש יולי היתה החדה ביותר מאז החלה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את הנתון בשנת 1971.



המפלגה הליברל דמוקרטית ביפן עלולה לאבד את האחיזה בת 54 שנה בשלטון במדינה לטובת המפלגה הדמוקרטית של יפן (dpj), בעקבות אובדן המשרות שנבע מהמיתון החמור במדינה מאז ימי מלחמת העולם השנייה.



הוצאות משקי הבית ביפן ירדו ב-2% בחודש שעבר, דבר אשר עלול לרמוז שתוכנית התמריצים של אסו בשווי 25 טריליון ין (267 מיליארד דולר), שבמסגרתה ניתנו תשלומי מזומנים למשקי הבית, לא מצליחה לעורר את הביקוש המקומי למוצרים – בשל הירידה במשכורות העובדים במדינה.



העיתון "אשאי" היפני דיווח כי dpj צפויה לזכות ב-320 מתוך 480 מושבי הבית התחתון בבחירות שיתקיימו ב-30 באוגוסט. שר האוצר היפני קאורו יוסאנו אמר השבוע כי מפלגת האופוזיציה צפויה "לקבור את טוקיו כמו גל ענק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully