וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן סרברוס בצרות: סובלת מהימלטות משקיעים - ביקשו לפדות 71% מנכסי קרנות הגידור שלה

רויטרס

29.8.2009 / 14:41

מנכ"ל סרברוס, סטיבן פיינברג: "הופתענו מתגובת המשקיעים"



קרן ההשקעות הפרטית סרברוס, לשעבר מבעלי בנק לאומי, מוצפת בימים אלה בבקשות פדיונות מצד משקיעיה, שביקשו עד כה למשוך 5.5 מיליארד דולר מהקרן - כ-71% מהנכסים בקרנות הגידור שלה - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



סרברוס, שנפגעה קשות בעקבות המשבר הפיננסי העולמי ומהחלטתה לרכוש את ענקית הרכב הכושלת קרייזלר לפני שנתיים, ניסתה בחודש שעבר לפתות את משקיעיה להישאר בחברה אך גילתה כי רובם המוחלט מעוניין למשוך את כספו, לפי ה"ג'ורנל". במכתב ללקוחות הקרן שנשלח ביום חמישי, כתבו מנכ"ל הקרן סטיבן פיינברג והמייסד השותף ויליאם ריכטר כי "הופתענו מתגובה זו של המשקיעים".



משקיעי סרברוס מבקשים למשוך בימים אלה 5.5 מיליארד דולר - כ-71% מנכסיהן של קרנות הגידור של סרברוס בתגובה להפסדיהן הכבדים של הקרנות. בתשעת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, משכו משקיעים בארה"ב 300 מיליארד דולר מקרנות גידור בעקבות המשבר הפיננסי העולמי שהוביל לנפילה חדה במגזר קרנות הגידור.



סרברוס, שנוסדה על ידי פיינברג ב-1992 לאחר קריסת בנק ההשקעות דרקסל בורנהם בו עבד, מיצבה עצמה בשנים האחרונות כאחת מחברות ההשקעה הפרטיות המצליחות ביותר בוול סטריט והיתה ידועה בתשואות הגבוהות שלה, בעסקות שרקמה וביכולתה לנצל פריחה בשווקים. אולם החלטתה של הקרן לרכוש את קרייזלר ואת gmac, לשעבר זרוע הפיננסים לשעבר של ג'נרל מוטורס, חשפו אותה למשבר הכלכלי ואילצו את החברה לבקש סיוע ממשלתי לשתי החברות. קרייזלר נאלצה לפשוט רגל, וסרברוס נאלצה לוותר על נתח השליטה שלה בחברה בתמורה לשיקומה על ידי הממשל. gmac קיבלה סיוע ממשלתי בסך מיליארדי דולרים.



סרברוס רכשה נתח של 51% ממניות gmac ב-14 מיליארד דולר בשנת 2006, ורכשה את השליטה של קרייזלר מדיימלר הגרמנית תמורת 7 מיליארד דולר ב-2007.



קרן הגידור המרכזית של סרברוס, סרברוס פרטנרס, נפלה ב-24.5% ב-2008 לעומת נפילה של 19% בשאר קרנות הגידור בעקבות המשבר הפיננסי העולמי ונאלצה להתמודד עם גל של פדיונות מצד המשקיעים, שנבהלו מהמשבר בשווקים ומהפסדיה של סרברוס. סרברוס סירבה בחודשים האחרונים לבקשות הפדיונות בטענה כי המשבר בשווקים יאלץ אותה למכור את אחזקותיה במחירים נמוכים משווייה האמיתי. מאז תחילת 2009, עלתה הקרן ב-3% אך בקשותיהם של המשקיעים למשוך את כספם לא פחתו.



בתגובה ללחצי המשקיעים, פתחה סרברוס בחודש שעבר בארגון מחדש שאפשר למשקיעים לעזוב את הקרן. סרברוס קיוותה כי תוכל לשכנע אותם להעביר את נכסיהם לקרן חדשה, פתוחה יותר ועם עמלות נמוכות יותר, אך המשקיעים לא השתכנעו. בתגובה לפדיונות המשקיעים, הטיל פיינברג את האחריות על משבר הנזילות העולמי ועל הצורך של המשקיעים במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully