וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן מיקרוסיסטמס דיווחה על הפסד של 147 מיליון דולר - ימים לפני השלמת רכישתה על ידי אורקל

סוכנויות הידיעות

29.8.2009 / 14:56

הכנסותיה של סאן צנחו ב-31% במהלך הרבעון ל-2.63 מיליארד דולר לעומת 3.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל



סאן מיקרוסיסטמס דיווחה אתמול על הפסד ברבעון הרביעי של שנת הכספים של החברה בעקבות נפילה חדה בהכנסותיה של החברה. זאת ימים ספורים לפני השלמת מכירתה של יצרנית השרתים לענקית התוכנה אורקל.



סאן, שהסכימה באפריל להירכש על ידי אורקל תמורת 7.4 מיליארד דולר, דיווחה על הפסד נקי של 147 מיליון דולר או 20 סנט למניה לעומת רווח של 88 מיליון דולר או 11 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה צנחו ב-31% ל-2.63 מיליארד דולר במהלך הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני לעומת הכנסות של 3.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



לא כולל הוצאות חד פעמיות, רשמה סאן הפסד של 3 סנט למניה במהלך הרבעון - מעל תחזיות האנליסטים להפסד של 9 סנט למניה והכנסות של 2.69 מיליארד דולר. שולי הרווח הגולמי של החברה ירדו ל-40.5% במהלך הרבעון לעומת 44.3% ברבעון המקביל שנה קודם לכן. סאן העריכה כי ברבעונים הקודמים תמשיך לרשום הוצאות הקשורות לקיצוצי משרות וירידה במכירות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. מניית החברה ירדה ב-0.4% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.



אורקל, יצרנית התוכנות העסקיות הגדולה בעולם וחברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם אחרי מיקרוסופט, הודיעה במהלך מפתיע על רכישתה של יצרנית השרתים סאן מיקרוסיסטמס תמורת 7.4 מיליארד דולר. אורקל, הידועה במדיניות הרכישות האגרסיווית שלה, רכשה בשנים האחרונות חברות בשווי כולל של 30 מיליארד דולר, כולל חברת התוכנה פיפלסופט, bea וסיבל, במסגרת הרחבת פעילותה בתחום התוכנה הארגונית. החברה צפויה להשלים בסוף החודש את רכישתה של סאן מיקרוסיסטמס לאחר שבשבוע שעבר זכתה הרכישה באישורם של הרגולטורים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully