וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכריע את לבייב: יפתח במגעים להסדר כולל לפריסת חובות

מיכאל רוכוורגר

30.8.2009 / 0:27

למרות מימוש נכסים בכ-1.5 מיליארד שקל, צפויה אפריקה לדווח על הפסד של כ-1.4 מיליארד שקל ברבעון



אחרי שרוב הטייקונים הגדולים הצליחו בצורה כזו או אחרת לשרוד את המשבר הכבד שפקד את השווקים לפני קצת יותר משנה, אחד מסימני השאלה הבודדים שריחפו באוויר במשך חודשים רבים היו סביב יכולתו של לב לבייב, הבעלים של אפריקה ישראל, לשרוד את המשבר מבלי להגיע להסדר חובות.
ואולם ל-themarker נודע כי למרות מימוש נכסים בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל והתאוששות בשווקים, המשבר הכריע גם את לבייב.



אפריקה ישראל, המנוהלת על ידי איזי כהן, צפויה לפרסם במהלך יומיים הקרובים את תוצאותיה לרבעון השני של 2009, בהם היא צפויה להציג הפסד ענק של כ- 1.4 מיליארד שקל ואולי אף יותר מכך. ההפסד הגבוה של אפריקה ברבעון השני של 2009 נובע מהירידה בשווי הנכסים ברוסיה ובארה"ב (בעיקר בגין בניין ניו יורק טיימס בארה"ב), בצד הערכה לגידול ניכר בהוצאות מימון בעקבות עליית המדד.



בעקבות ההפסדים הגדולים של אפריקה והשחיקה האדירה הצפויה בהונה העצמי, קיים חשש ליכולת פירעון של החברה, החייבת להחזיר מיליארדי שקלים לבנקים ולבעלי האג"ח בשנים הקרובות. בעקבות החשש שנוצר ליכולתה של אפריקה לעמוד בהתחייבויותיה הכבדים, ל-themarker נודע כי אפריקה צפויה לפתוח בימים הקרובים במגעים מול מחזיקי האג"ח ומול הבנקים כדי להגיע להסדר כולל של פריסת חובות. לפי נתוני משרד האוצר, נכון לסוף 2008, עם מחזיקי האג"ח הגדולים של אפריקה (בהיקף של כ-10 מיליארד שקל) נמנו הגופים המוסדיים הגדולים במשק: מגדל, מנורה מבטחים, הראל, הפניקס אקסלנס, פסגות, כלל ודש.



מניית אפריקה עלתה מתחילת השנה ב-130% המשקפים לחברה שווי שוק של כ-3.8 מיליארד שקל. אולם למרות ההתאוששות בשוק האג"ח הקונצרניות מתחילת השנה, האג"ח של אפריקה עדיין נסחרות בתשואות לפדיון גבוהות, של עד 30%, המביעות חשש של המשקיעים מפני יכולתה לעמוד במלוא התחייבויותיה כלפיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully