וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מרכנתיל דיסקונט ירשום רווח של 7 מיליון שקל ברבעון השלישי ממכירת מניות בזק

שרון שפורר

30.8.2009 / 11:15

הבנק סיים את הרבעון השני עם עלייה של 12.5% ברווח הנקי ל-72 מיליון שקל



בנק מרכנתיל דיסקונט, שבשליטתו המלאה של סיים את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 12% ברווח הנקי שלו לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-72 מיליון שקל. התשואה על ההון של הבנק עמדה ברבעון השני על 19.4%.



ברקע לגידול ברווח הנקי של הבנק, המנוהל על ידי יעקב טננבאום, ניצבו בעיקר רווחים ממימוש אג"ח בתיק ניירות הערך של הבנק, הכנסות מקופות הפיצויים של העובדים וגידול בהכנסות מעמלות הנגבות מלקוחות.



הרווח מפעולות מימון של מרכנתיל הסתכם ברבעון השני ב-212 מיליון שקל - גידול של 11% מול הרבעון המקביל. ההפרשה לחובות מסופקים - חובות שהבנק מטיל ספק ביכולתו לגבות אותם - זינקו ב-56% אל מול הרבעון המקביל אשתקד.



ההכנסות האחרות של הבנק צמחו ברבעון ב-16% ל-98 מיליון שקל כאשר ההכנסות מעמלות הסתכמו בכ-83 מיליון שקל - גידול של 10% מול הרבעון המקביל.



במקביל גדלו גם ההוצאות התפעוליות של הבנק בשיעור של 6% וזאת בעיקר הודות לגידול במשכורות ובהוצאות הנלוות בבנק ברבעון שהסתכמו בכ-97 מיליון שקל.



כמו המגמה הכללית בענף, גם במרכנתיל דיסקונט, התכווץ האשראי לציבור מאז סוף 2008 ועד סוף יוני 2009 בשיעור של כ-2% ל-14.3 מיליארד שקל. מצד שני גדלו פקדונות הציבור בבנק ביותר ממיליארד שקל ל-18.2 מיליארד שקל. הונו העצמי של מרכנתיל הסתכם בסוף הרבעון השני ב-1.659 מיליארד שקל מול 1.479 מיליארד שקל בסוף השנה, ויחס הלימות ההון של הבנק עלה ל-12.7% - גבוה מיעד הלימותההון שהציב המפקח על הבנקים למערכת בסוף השנה (12%).



מרכנתיל מספק ברבעון גילוי לגבי שני ארועים שישפיעו על הרווח ברבעון השלישי של השנה. הראשון, הוא הוצאת מס צפויה של הבנק ברבעון זה בהיקף של כ-2 מיליון שקל בשל חוק ההתייעלות הכלכלית והשני - רווח אחרי מס שהבנק צפוי לרשום ברבעון בהיקף של כ-7 מיליון שקל בגין מכירת שליש ממניות בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully