וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני הריסוק החדשים באירופה: המכוניות ההיברידיות מתגלות כבטוחות במקרה של תאונה

אסף בר שי, מוטוקאר

30.8.2009 / 13:38

טויוטה פריוס והונדה אינסייט החדשות דורגו בציון המירבי במבחני הבטיחות של EuroNCAP



טויוטה פריוס והונדה אינסייט החדשות, שתי מכוניות היברידיות שמצטיינות בשמירה על איכות הסביבה (חסכוניות, פולטות פחות מזהמים), דורגו בציון המירבי, חמישה כוכבים, במבחני הבטיחות של euroncap. במבחנים השתתפו שמונה כלי רכב.



שתי ההיברידיות זכו לציון גבוה של כ-90% בהגנה על הנהג והנוסע (פריוס 88%, אינסייט 90%); פריוס היתה מעט יעילה יותר בהגנה על ילדים חגורים (82% לעומת 74% באינסייט) והאינסייט היתה מעט טובה יותר בהגנה על הולכי רגל (76% לעומת 68%). היות שלשתי המכוניות מערכת לבקרת יציבות ומערכות נוספות לבטיחות אקטיווית, שתיהן דורגו בציון גבוה בתחום של מניעת תאונות - 86% לשתיהן.



למרות ההחמרה בבדיקות הבטיחות, כמעט כל המכוניות שהופיעו בסדרה האחרונה דורגו באותו ציון גבוה, למעט מכונית אחת: סיטרואן c3 החדשה. סיטרואן c3 איננה מצוידת במערכת לבקרת יציבות כסטנדרט (אלא כאופציה בלבד), היא לא בלטה בהגנה על הולך הרגל בזמן דריסה וגם לא בהגנה מפני פגיעת הצוואר "צליפת שוט" הנפוצה בעת פגיעה מאחור (אך לא רק). באופן כללי המכונית הגנה על נוסעיה ועל כן הציון שלה לא רחוק - ארבעה כוכבים מתוך חמישה - אך גם לא עומד בסטנדרט המקובל כיום.



ארבע המכוניות הנוספות שדורגו בחמישה כוכבים הן סובארו לגאסי (b4) החדשה, סקודה ייטי, פולקסווגן פולו החדשה ורנו גראנד סניק. הלגאסי לא בלטה בהגנה על הנהג והנוסע, אך ביצועיה בהגנה על הולכי רגל היו טובים מהמקובל. הייטי והפולו בלטו ברוב התחומים (מלבד מבחן הדריסה שהיה סביר בלבד בשתיהן) והגראנד סניק שבלטה בתחום אבזור הבטיחות האקטיווית. באיגוד מציינים כי מערכת בקרת היציבות היא רק אופציונאלית בגראנד סניק, אך היא מותקנת כסטנדרט במדינות רבות - מספיק כדי לקבל דירוג גבוה על העניין.



רכב השטח קיה סורנטו נבחן אף הוא וקיבל חמישה כוכבים ו-31 נק'. הציון על נוסעים מבוגרים היה מצוין - 87% אך הסורנטו מאכזב בהגנה על הולכי רגל במקרה דריסה ומקבל ציון של 44% בלבד.



על פי תוצאות המבחנים המחמירים יותר, בהם הוחל השימוש לאחרונה ביורו ncap, לא מתפרסמות תוצאות בדיקות בטיחות כמו בעבר (לפי החלוקה של תאונה חזיתית, תאונה צדית והגנה על הולך הרגל בעת דריסה) אלא על פי חלוקה חדשה: בטיחות נהג/נוסע, בטיחות ילדים חגורים, מבחן דריסה ובטיחות אקטיווית - זו שמונעת תאונה מלכתחילה. לא ניתנים דירוגי כוכבים לכל מבחן, אלא ציון הישגים מתוך מאה - ודירוג כוכבים אחד סופי. המשמעות היא שללא מערכת לבקרת יציבות וללא הישג סביר ומעלה בהגנה על הולך הרגל - מכונית איננה יכולה לקבל דירוג בטיחות גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully