וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות טובות למנורה מבטחים: רווח נקי של 110 מיליון שקל ברבעון השני של 2009

אתי אפללו

30.8.2009 / 16:12

מנורה מבטחים מציגה הרווח הנקי השני בגובהו במחצית: עוברת את הפניקס ואת כלל ונמצאת רק מעט אחרי מגדל



חברת הביטוח בבעלות מנחם גורביץ מסיימת רבעון חזק עם רווח של 110 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של 2009 מסיימת מנורה מבטחים עם רווח של 268 מיליון שקל לעומת רווח של 28 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2008.



בחברות ביטוח, בשל שיטת הרישום החשבונאית לא כל ההפסדים או הרווחים נזקפים לדו"ח הרווח והפסד, וחלקם נזקפים להון העצמי. הרווח הכולל של מנורה מבטחים במחצית הראשונה 2008, כלומר גם הרווח בדו"ח הרווח והפסד וגם הרווח שנזקף לקרנות ההון הסתכם ב-471.5 מיליון שקל. עיקר הרווחים הגיעו מתיק הנוסטרו. מנורה מבטחים מחזיקה באסטרטגיה של השקעות באג"ח בדירוג נמוך ובמדדי היתר, ונהנתה מאוד מהעליות בשווקים בתחילת השנה.



מנורה מבטחים בניהולו של אריק קלמן, על אף שהיא הקטנה מבין חמשת חברות הביטוח המובילות בישראל, מציגה את הרווח הנקי השני בגובהו במחצית עד כה. מנורה עוברת את הפניקס ואת כלל, ונמצאת רק מעט אחרי מגדל שהציגה רווח נקי רבעוני של 280 מיליון שקל לעומת רווח של 268 מיליון שקל למנורה מבטחים. מגדל נסחרת לפי שווי שוק של 6.4 מיליארד שקל לעומת שווי שוק של 2.8 מיליארד שקל למנורה מבטחים.



בתחום החיסכון ארוך הטווח, מציגה מנורה מבטחים רווח של 121 מיליון שקל ברבעון השני 2009 ו-248 מיליון שקל במחצית. מנורה מראה ירידה קלה בהיקף הפרמיות בביטוחי חיים שנגבו במחצית לעומת המחצית המקבילה ומציגה גידול בפדיונות. מנורה מבטחים טרם כיסתה את התשואה הריאלית לעמיתים של שנת 2008, ולכן היא לא יכולה עדיין לגבות דמי ניהול בתיק הפוליסות המשתתפות ברווחים שלה. אובדן ההכנסות הפוטנציאליות מדמי ניהול בשל כך ("הבור") עומד על 119 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השני. הרווח בתחום ביטוחי החיים מושפע בעיקר מהתיק הוותיק של מנורה מבטחים - הפוליסות מבטיחות התשואה. מנורה מבטחים מחזיקה בקרן הפנסיה הגדולה מבטחים, שהניבה למנורה רווח של 55 מיליון שקל במחצית - עלייה של 29% לעומת החציון המקביל.



ענף הגמל מניב למנורה מבטחים רווח של 36 מיליון שקל בחציון - עלייה של 306% לעומת המחצית המקבילה. למנורה מבטחים ישנן קופות גמל מבטיחות תשואה, בהן מנורה מבטחים חייבת להעניק לעמיתים תשואה בשיעור מסוים. כאשר מנורה מבטחים משקיעה את הנכסים הללו בשוקף, כל תשואה שהיא משיגה מעבר לתשואה המובטחת לעמיתיה, היא רווח אותו משלשלת מנורה מבטחים לכיסה.







בתחום הביטוח הכללי מציגה מנורה מבטחים רווח של 144 מיליון שקל במחצית לעומת 54 מיליון שקל במחצית המקבילה וכן צמיחה של 4.7% בפרמיות שנגבו. בתחום ביטוחי רכב חובה מציגה מנורה מבטחים רווח של 48 מיליון שקל במחצית ובתחום הרכב רכוש מצליחה מנורה מבטחים להציג רווח של 33 מיליון שקל במחצית. תחום הרכב רכוש הניב במחצית הפסדים לשתי מתחרות גדולות של מנורה מבטחים- מגדל וכלל ביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully