וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעזרא נכנס לבוררות על עסקת רמט: דורש שהבנקים יפחיתו מחובות החברה המגיעים לכ-200 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

30.8.2009 / 17:12

במידה שההסכמים לא יתממשו בתוך שבוע, מבקש אלעזרא לצאת מהעסקה ולקבל את הכספים שהשקיע - 27 מיליון שקל



איש העסקים אלי אלעזרא מקיים הליך בוררות מול בעלות השליטה בחברת רמט, האחיות עליזה יפו ומרים דורון, על מנת להגיע להסדר בעסקה שנחתמה במארס 2008. את הבוררות בין הצדדים מנהל עו"ד רם כספי.



אלעזרא מבקש כי האחיות יחויבו לפעול מול הבנקים להפחתת חובות החברה המגיעים, נכון להיום, לכ-200 מיליון שקל, זאת בהתאם לתנאי ההסכם שנחתם ביניהם בעת ביצוע העסקה. לחילופין, במידה שההסכמים לא יתממשו בתוך שבוע ימים, מבקש אלעזרא לצאת מהעסקה ולקבל בחזרה את הכספים שהשקיע בחברה המסתכמים בלמעלה מ-27 מיליון שקל.



אלי אלעזרא ובעלות השליטה בחברת רמט, האחיות דורון ויפו, קיימו בשבוע האחרון מספר דיונים מול הבנקים שנועדו להסדיר את חוב החברה. הפגישות בנושא חלוקת חובות החברה התקיימו בין נציגי שלושת הבנקים איגוד, הבינלאומי ולאומי. הבנקים דורשים כי בעלי השליטה יסדירו את חובם באמצעות הזרמת כספים, כתנאי להגדלת האשראי לחברה וסגירת העסקה למכירת 51% ממניות רמט לחברת הנדל"ן אפרידר, שבשליטת אלעזרא.



במארס 2008 התקשרה אפרידר עם רמט לרכישת 51% ממניות החברה, תמורת תזרים של כ-20 מיליון שקל שיועברו לחברה בשלב ראשון. במסגרת ההסכם העניקה אפרידר ליפו ולדורון אופציית מכר (put) ל-18 חודשים, שלפיה הן יוכלו לחייב את אפרידר לרכוש את יתרת מניות החברה בכפוף להערכת שווי שתינתן על ידי מעריך מוסכם.



האחיות העניקו לאפרידר אופציית רכש (call), שתוכל להיות ממומשת כעבור 42 חודשים, ולפיה תוכל אפרידר לחייב את האחיות למכור לה את יתרת מניות החברה, אף זאת לפי מנגנון הערכת שווי מוסכם. אלעזרא טוען היום כי המצגים הכספיים שהוצגו בפניו לא היו נכונים. בשבוע האחרון נידונה בבנקים תוכנית הבראה לחברה.



רמט, שנוסדה ב-42', היא חברת בנייה ופיתוח הרשומה כקבלן מורשה ויש לה סיווג בלתי מוגבל. בין היתר רשאית החברה לפעול לסלילת כבישים מהירים, תשתיות, עבודות פיתוח, גשרים, ביוב וניקוז, נמלים ובתים. מאז רכישתה על ידי אלעזרא השלימה החברה כמה פרויקטים, בהם סלילת נתיבי אילון, בניית בית חולים הלל יפה בחדרה ובניית גשר קלטראווה (גשר המיתרים) בירושלים.



בדצמבר 2008 התקשרה רמט בחוזה קבלן ראשי עם חברת איירפורט סיטי לבניית מבנה בשטח של כ-23 אלף מ"ר. בפברואר 2009 התקשרה החברה עם רכבת ישראל לבניית תחנת האומה בעבור הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully