וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אגף שוק ההון באוצר ורשות ני"ע עם היד על הדופק: באוצר מבררים את חשיפת המוסדיים לאפריקה ישראל

אתי אפללו

30.8.2009 / 17:36

הגוף המוסדי החשוף ביותר ללבייב: מגדל עם 468 מיליון שקל; לא ידוע מה היקף החשיפה של המוסדיים בנוסטרו



באגף שוק ההון באוצר החלו אחרי הצהריים לפנות לגופים המוסדיים המנהלים את כספי הפנסיה ולבקש מהם נתונים על חשיפתם לאפריקה ישראל ולחברות הבנות שלה, כך נודע ל-themarker. לאפריקה ישראל אג"ח בהיקף של כ-10 מליארד שקל. רובו מרוכז באפריקה ישראל עצמה וחלקו באפריקה מגורים ואפריקה תעשיות.



על פי נתונים שפירסם משרד האוצר, חמשת הגופים המוסדיים הגדולים שחשופים ללבייב בכספי עמיתי הפנסיה, הגמל ביטוחי המנהלים וקרנות הנאמנות החזיקו בסוף 2008 חוב של 2.1 מליארד שקל. יתרת החוב מוחזקת על ידי גופים מוסדיים נוספים או בתיקי ההשקעות העצמיים של הגופים המוסדיים. כ-468 מיליון שקל הוחזקו על ידי מגדל - הגוף המוסדי החשוף ביותר ללבייב בכספי עמיתים. לאחר מכן ניצבת מנורה מבטחים עם היקף חוב של 416 מיליון שקל, ולאחר מכן הראל (307 מיליון שקל) הפניקס אקסלנס (275 מיליון שקל) פסגות (264 מיליון שקל) כלל (261 מיליון שקל) ודש (142 מיליון שקל).



למרות שישנם נתונים על החשיפה של הגופים המוסדיים בכספי עמיתים, אין נתונים פומביים על החשיפה של הגופים המוסדיים לאפריקה ישראל בכספי תיק ההשקעות העצמי - הנוסטרו. האוצר בודק אם יש חשש שלגוף מסויים חשיפה מסוכנת ללבייב.



גם רשות ני"ע הודיעה אחר הצהריים כי אפריקה ישראל נבחנת באופן שוטף על ידי סגל מחלקת תאגידים ברשות. בשנה האחרונה הוגבר המעקב אחריה, והחברה נדרשה בין היתר לפרסם דו"ח תזרים מזומנים חזוי כבר בדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי של 2008, ומאז פירסמה דו"ח דומה המעודכן מידי רבעון.



בהמשך לדיווחי החברה מהבוקר, ממשיכה הרשות לקיים קשר שוטף ורציף עם הנהלת החברה, במטרה לוודא כי בידי הציבור תהיה תמונה מדויקת על מצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully