וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אמהות האייפון רוצות אפליקציות

מאת גיא גרימלנד

31.8.2009 / 7:13

מסקר חדש עולה כי מכלל בעלי האייפון בעולם 30% הן אמהות. לכן כדאי למפרסמים ולמפתחי אפליקציות, שעד כה התמקדו בגברים ובגיקים, לשים לב לפלח השוק הזה במטרה להגדיל את רווחיהם



>> באתר ויקיפדיה מסבירים כי המונח "אמהות כדורגל" (soccer moms) מתייחס לנשים ממעמד בינוני מהפרברים המקדישות פרק זמן ניכר להסעת ילדיהם בגיל בית הספר לאירועי ספורט או לאירועים אחרים. המונח נולד באמצע שנות ה-90 בארה"ב.



על אותו משקל, צץ באחרונה מונח חדש: "אמהות אייפון" (iphone moms). אלה אמהות שברשותן מכשיר אייפון. לפי סקר של רשת הפרסום הסלולרית גרייסטריפ (greystripe), שמתמקדת בשילוב פרסומות באפליקציות ומשחקים, 29.5% מהמחזיקים באייפון הן אמהות אייפון, כשמכלל בעלי האייפון 51% הם נשים, לעומת 49% גברים. החברה ערכה סקר בקרב לקוחותיה המשתמשים באייפון ברבעון השני.

אפליקציות עם קולות נפיחה לא יספיקו



הסברה שגאדג'טים וטלפונים חכמים מיועדים רק לגברים או לגיקים היא מיתוס, וכעת נראה שהנתונים של גרייסטריפ אכן מספקים תמונה ברורה לגבי הדמוגרפיה של האייפון. לעובדה שאמהות אייפון הן פלח שוק שצריך להתייחס אליו יש השלכה כלכלית נרחבת. אם מפתחי האפליקציות ימשיכו להתמקד ולפתח אפליקציות מהסוג של ifart (אפליקציה המיועדת לחקות קולות נפיחה), הם יפספסו בענק. אמהות מעוניינות באפליקציות שרלוונטיות להן. לאור הביקוש, חבל שלא יהיה מי שיספק אפליקציות מתאימות.



גם מפרסמים צריכים להביא בחשבון את הקהל הזה, אם כי נתוני גרייסטריפ שונים מעט מאלה של חברות מחקר אחרות. סקר אחר, שפורסם ביוני על ידי רשת הפרסום הסלולרית הגדולה בעולם - admob, מצא כי 70% מהמשתמשים באייפון ובאייפוד טאץ' הם גברים. גם מחקר אחר, של יוניברסל מק'אן ו-aol, גילה נתונים דומים. ייתכן שהסיבה להבדלים נובעת מכך שגרייסטריפ היא רשת פרסום שמתמקדת בעיקר בשילוב פרסומת במשחקים, ולנשים יש דומיננטיות לא מבוטלת במשחקי קז'ואל (משחקים פשוטים כמו טטריס או קלפים).



המצב בארה"ב שונה. בישראל עוד אין אייפון באופן רשמי - יש רק למי שהביאו באופן אישי ולא דרך החברה. מי שבכל זאת מחזיק בו, שייך לרוב לקבוצת גיקים המאמצים טכנולוגיות ראשונות באופן קבוע. "הסקר שלנו מראה שאמהות אייפון נהפכות לכוח צרכני משמעותי", אמר מייקל צ'אנג, מנכ"ל גרייסטריפ. "בעבר המפרסמים לא ממש הצליחו להתחבר לקבוצת האמהות באמצעות אפליקציות סלולריות, כי הן נטו לאמץ טכנולוגיות בשלב מאוחר. למרות זאת, האייפון שינה את דמוגרפיית המשתמשים באפליקציות", נכתב בהודעת החברה.



מעורבות בקבלת ההחלטות בבית



יכול להיות שהצמיחה במספר אמהות אייפון אכן תשפיע על מפרסמים ועל מפתחי אפליקציות, שכן לא רק שמספרן גדל, אלא שמרביתן מקבלות החלטות בנוגע לרכישות לבית. 93% מהאמהות שמחזיקות באייפון מעורבות בהחלטות על רכישות לבית. 37% מהן הן המחליטות העיקריות. מה עוד אפשר לומר על אמהות אייפון? ל-14% מהן יש ארבעה ילדים יותר; ל-36% אין ילדים; 27% הן בנות 25-34; 17% הן בנות 18-24; ו-13% מהן מעל לגיל 55; 57% מהן נוהגות לבדוק אונליין את המחירים הטובים ביותר למוצרים בחנויות. 37% הודו שהן משתמשות בקופונים.



אחד הכוחות המייצגים יותר מכל את תופעת אמהות אייפון הוא הת'ר לייסטר, מייסדת הבלוג the iphone mom theiphonemom.com)), שקהל היעד שלו הוא אמהות אייפון.



בראיון שנערך עמה סיפרה לייסטר ל-themarker כי הרעיון להקמת הבלוג הגיע דווקא מבעלה. "הוא הכיר בכך שיש מעט אינפורמציה נגישה לאמהות שיש להן אייפון, והציע שאקים אתר לעניין. החלטתי שלא מדובר ברעיון כל כך רע, וזה דווקא נחמד שלאמהות יהיה מקור מידע על אייפון ואפליקציות לאייפון. רציתי ליצור בלוג שהוא קל ומהנה לקריאה. בלוג שלא מתמקד דווקא בצד הטכנולוגי אלא בכיף ובפרקטיות".



לייסטר אומרת כי היא מבקרת בבלוג אפליקציות לאייפון ומספקת טיפים מועילים לשימוש במכשיר. "אני כותבת לאמהות, אבל אני יודעת שהן לא היחידות שקוראות את הבלוג. בארה"ב יש אמהות רבות שמחזיקות באייפון, אבל המבקרים בבלוג מגיעים מכל העולם - כך שאני מאמינה שאמהות רבות ממדינות שונות מחזיקות באייפון. אני לא יכולה לנחש את המספר המדויק, אבל אני מאמינה שהוא משמעותי".



לייסטר אומרת כי האייפון מסייע לה רבות. "הוא מאפשר לעקוב אחר סדר היום של המשפחה. יש לי את כל אנשי הקשר, היומן שלי והמייל באייפון, והוא איתי כל הזמן. יש לי אפליקציות שמסייעות לי לארגן את החשבונות ואת רשימת הקניות. האייפון נהפך לחלק כל כך גדול מהארגון היומי שלי שהייתי אבודה בלעדיו.



"אני מאמינה שמפתחי אפליקציות כבר החלו להכיר בכך שאמהות צריכות אפליקציות לאייפון. אני מאמינה שהם מתחילים להבין שיש לא מעט מאיתנו אי שם ושאנו זקוקות לאפליקציות מועילות - לנו ולילדינו".



כמה כסף מגלגלת אפל ממכירת אפליקציות - 2.4 מיליארד או 250 מיליון דולר?



>> עד כמה גדולה הכלכלה שמאחורי תעשיית האפליקציות לאפל? בבלוג גיגה אום של אום מליק נחשף בסוף השבוע דו"ח מעניין שהוכן על ידי חברת הפרסום הסלולרית הגדולה admob. לפי הדו"ח, האפליקציות של אפל נמכרות ב-200 מיליון דולר מדי חודש, כלומר חנות האפליקציות של אפל מגלגלת 2.4 מיליארד דולר בשנה.



אפל טוענת כי עד כה הורדו 1.5 מיליארד אפליקציות על ידי משתמשים מהחנות שלה. בהשוואה לשוק של אנדרואיד, מערכת ההפעלה לסלולר של גוגל, מדובר בפער עצום. גוגל מדווחת כי הסכום הכולל שמתקבל מרכישת אפליקציות הוא 5 מיליון דולר בחודש. כלומר קצב שנתי של 60 מיליון דולר. הסקר של admob מבוסס על 1,000 משתמשי אייפון, אייפוד ואנדרואיד ברשת שלה.



ואולם לא כולם מסכימים עם המספרים של admob. מפתח האפליקציות לאפל דיוויד ברנרד מעריך כי החנות של אפל מגלגלת 250-500 מיליון דולר בשנה. ברנרד אמר לבלוג "הכת של מקינטוש" כי המחיר הממוצע לאפליקציה נע בין 1.99 דולרים לאלה שנמצאות ברשימת עשר האפליקציות הטובות ביותר ל-3.18 דולר לאפליקציה שנמצאת ב-100 האפליקציות הטובות ביותר.



"אם המחיר הממוצע לאפליקציה ברשימת ה-100 הוא 3.18 דולר, אז מדובר ב-116 מיליון דולר בשנה עבור האפליקציות האלה", טוען ברנרד.



ב-admob אמרו כי הנתונים שלהם נובעים מהסקר ומהערכות לגבי מספר המכשירים בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully