וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אגוד בפרשת אפליית האתיופים: "לא ניתן שיפגעו בבתי הספר המוצלחים שלנו"

נתי טוקר

31.8.2009 / 9:10



>> מנכ"ל בנק אגוד, חיים פרייליכמן, עסוק בימים אלה לא רק בניהול הבנק ובהיחלצות מהמשבר הכלכלי, אלא גם בעימות עם משרד החינוך: הוא עומד בראש עמותה שמנהלת את בית הספר דעת מבינים בפתח תקוה - אחד משלושת בתי הספר הדתיים-לאומיים שעוררו סערה כשסירבו לקבל תלמידים מעולי אתיופיה כפי שדרש המשרד.

בית הספר דעת מבינים שהקים פרייליכמן ב-98' מתאפיין ברמת לימוד גבוהה. מרבית התלמידים הם ילדי המשפחות האמידות משכונת היוקרה כפר גנים בעיר. פרייליכמן פעל במרץ כדי למנוע ממשרד החינוך לכפות על בית הספר שלו לקבל תלמידים אתיופים. הוא גם לא ניסה להסתתר מעין התקשורת ולא היסס להתראיין בסוגיה.



"מישהו עם אג'נדה פוליטית מנסה לפגוע בבתי הספר הפרטיים הדתיים-לאומיים", אמר פרייליכמן בסוף השבוע לעיתון הדתי-לאומי "בשבע". "מישהו מנסה לתפוס טרמפ על סיפור האתיופים, וזה יצא מפרופורציה. אנחנו לא ניתן שיפגעו בבתי הספר המוצלחים שלנו, שמשרתים ציבור רחב של כ-1,500 משפחות בעיר". עוד אמר פרייליכמן בראיון כי לבתי הספר שלהם יש תקנון לקבלת תלמידים, "ולכן זה לא משנה מאיזו עדה הם. אם הם לא עומדים בתקנון, אז גם אם הם פה מהשכונה הם לא יתקבלו. לא נקבל הכתבה בעניין זה מגורם כזה או אחר".



בסוגיה זו ניצב פרייליכמן בעימות חזיתי עם אישי ציבור בכירים שהביעו גינוי להתנהלות בתי הספר בעיר. נשיא המדינה, שמעון פרס, קרא בשבוע שעבר לבני נוער לצאת להפגין בפתח תקוה נגד אפליית האתיופים. שר החינוך, גדעון סער, אמר כי "משרדו לא יקבל תירוצים והסברים כדי להתחמק באופן שעולה ממנו ריח של גזענות". אתמול הבהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "זה בלתי נסבל, הרעיון של דחיית תלמידים אתיופים. זה פשוט פיגוע מוסרי, דבר שמנוגד לכל האתוס שלנו כמדינה, כחברה, כיהודים, כישראלים. בית ספר שיתמיד בכיוון כזה יישא בתוצאות".



דוברי שלושת בתי הספר טענו שלשום ב"הארץ" בנוגע להאשמות על אפליה: "מדובר בהשמצות פרועות ודיבתיות. בבית ספר דעת מבינים לומדים תלמידים רבים ממשפחות מעוטות יכולת, ורבים מהם אף מקבלים סיוע משמעותי מהנהלת עמותת דעת מבינים בכל הנוגע למימון שכר הלימוד".



אתמול אחר הצהריים הודיע ראש עיריית פתח תקוה, יצחק אוחיון, כי הושגה פשרה שלפיה כל בתי הספר בעיר יקבלו תלמידים מעולי אתיופיה בשנת הלימודים הנפתחת מחר. דוברת בנק אגוד מסרה: "מדובר בפעילות קהילתית וולנטרית של פרייליכמן שהחלה עוד לפני כניסתו לתפקידו בבנק, ואינה רלוונטית לפעילות הבנק". פרייליכמן סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully