וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: לא נתערב ביחסים שבין לווה למלווה

עומר רבין

31.8.2009 / 11:11

שר האוצר הבהיר במסיבת עיתונאים על מצב המשק כי המדינה לא תעזור בחילוץ לבייב או כל טייקון אחר. "שום קופת גמל לא נמצאת בסיכון ממשי"

גדעון צנטנר

"הבהרנו חד משמעית שהממשלה לא תתערב ביחסים בין מלווים ללווים במשק ולא תתערב בשוק האג"ח במקרה של אג"ח חדל פירעון. זו מחויבות חד משמעית שלנו". כך הצהיר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ בהתייחס לקריאות מצד גורמים מסויימים למדינה לתמוך בלב לבייב ובחברת "אפריקה ישראל", שנקלעה לקשיים כלכליים עצומים אשר צפויים להקשות עליה לעמוד בהתחייבויותיה, בין היתר כלפי הגופים המוסדיים ובהם הבנקים, קופות הגמל וקרנות הפנסיה השונות.

לדברי שטייניץ, השוק ערוך למקרים כאלה והחשש מפני אי יכולת של חברה לעמוד בהתחייבויותיה בא גם כך לידי ביטוי בדו"חות הכספיים של הגופים הכלכליים הגדולים, אשר לקחו את הסיכון בחשבון: "לא מדובר באירוע משמח, אבל לא מדובר באירוע מקרו כלכלי עם השפעה על המשק. שום בנק, שום חברת ביטוח, שום קופת גמל לא נמצאת במצב שיסכן אותה. ההשקעה היא בשברי אחוז. אין שינוי מהותי לא במצב המשק ולא במצב החיסכון הפנסיוני".

שטייניץ אמר את הדברים בתדרוך עיתונאים מיוחד שכינס לצורך הצגת דו"ח חודשי של המשרד אשר מציג את השינויים במשק ואת האינדיקטורים הכלכליים הבולטים.

בהתייחס למצב המשק אמר השר כי נקודת השפל של המשבר אמנם מצויה על פי כל התחזיות מאחורינו, אך הדרך לצמיחה עדיין רצופה זעזועים למשק ועשויה להיות ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully