וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג גאון שוקי הון עם מיטב הציל את דו"חות גאון אחזקות: עברה לרווח נקי של 22 מיליון שקל

יעל חלק

31.8.2009 / 13:49

מנכ"ל קבוצת גאון, שי פרמינגר: "את פירות המיזוג נראה ברבעון הרביעי של 2009"



למרות האטה בהכנסות מצליחה גאון אחזקות לדווח על מעבר לרווח נקי בתום הרבעון השני של 2009. היה זה מיזוג גאון שוקי הון עם מיטב שהיטיב עם השורה התחתונה שמציגה החברה. גאון אחזקות מדווחת על קיטון של 1.5% בהכנסות, שהסתכמו ב-214 מיליון שקל. הקיטון במכירות נובע מהקיטון בתחום האגרו. החברה הצליחה לצמצם את הוצאות המימון באופן משמעותי בזכות רווחים בתיקי ניירות הערך של החברה.



בשורה התחתונה מציגה החברה מעבר לרווח של 22.6 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של 10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. את המעבר לרווחיות חייבת החברה לעסקת מיזוג גאון שוקי הון עם מיטב, בהיקף של 36 מיליון שקל, ברבעון השני של 2009. החברה מציגה תזרים מזומנים שלילי שהסתכם ב-15.3 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת תזרים שלילי של 13 מיליון שקל ברבעון המקביל.



גאון אחזקות פועלת בשלושה תחומים עיקריים: תחום הקמעונות והסחר (פעילות שיווק של מוצרי אופנה, מוצרים לבית לרכב ומוצרי קוסמטיקה), תחום האגרו (ייצור ושיווק של מוצרים לתשתיות המים, הגז והביוב) ותחום השירותים הפיננסיים (מתן שירותי חבר בורסה, ניהול קופות גמל וקרנות נאמנות).



מבט על החלוקה המגזרית חושף בצורה ברורה כיצד הציל תחום השירותים הפיננסיים את הדו"חות הכספיים: ברבעון השני הרווח שמיוחס למגזר תחום השירותים הפיננסיים מסתכם ב-35.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתחום הקמעונות והסחר רשמה החברה הפסד של 2.7 מיליון שקל לעומת הפסד של 904 אלף שקל ברבעון המקביל. תחום האגרו תרם 136 אלף שקל לרווח הנקי, לעומת 31 אלף שקל ברבעון המקביל. בתחומים אחרים רשמה החברה הפסד של 10.3 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת הפסד של 8.6 ברבעון המקביל.



גם במבט חצי שנתי מצטיירת תמונה דומה: הכנסות החברה הצטמצמו ב-5% והסתכמו ב-444 מיליון שקל. במהלך הרבעון הראשון של 2009 רשמה החברה רווח הון מרכישת אג"ח של החברה על ידי חברה בת בהיקף של 7.4 מיליון שקל ברבעון הראשון. בשורה התחתונה מציגה גאון אחזקות מעבר לרווח נקי של 35.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6 מיליון שקל בחציון המקביל. תזרים המזומנים השלילי של החברה הלך והעמיק - החברה מציגה תזרים שלילי בהיקף של 96.4 מיליון שקל בחציון הראשון, לעומת תזרים שלילי של 7.5 מיליון שקל בחציון המקביל.



שי פרמינגר, מנכ"ל קבוצת גאון, אמר כי "החברה מציגה רווחיות דו-ספרתית במיליוני שקלים כבר שלושה רבעונים ברציפות, לצד גידול בעתודות המזומנים, שיפור ביחסים הפיננסים וגידול בהון העצמי. עסקת המיזוג בין גאון שוקי הון למיטב שהושלמה ברבעון האחרון הינה עסקת המיזוג האמיתית הראשונה בשוק ההון הישראלי, אשר יוצרת בית השקעות מהגדולים בישראל המנהל כ-16 מיליארד שקל. אני צופה שאת פירות המיזוג נתחיל לראות כבר ברבעון הרביעי של 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully