וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי מסיימת את הרבעון בתוצאות חזקות

מיכאל רוכוורגר

31.8.2009 / 15:54

הקבוצה שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, סיימה את הרבעון השני של 2009 ברווח נקי לבעלי המניות של 750 מיליון שקל, לעומת הפסד של 160 מיליון שקל ברבעון המקביל

שי מכלוף

צילום: שי מכלוף

בזמן שאפריקה ישראל של לב לבייב מתחילה לפרוס את חובותיה, קבוצת אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, מסיימת את הרבעון השני של 2009 ואת המחצית הראשונה של השנה בתוצאות חזקות. רווחי הקבוצה בתקופה זו הושגו בעיקר בזכות רווחי עתק שהניבה ההשקעה במניות בנק ההשקעות השווייצי, קרדיט סוויס, שבוצעה בעיצומו של המשבר הפיננסי.

אי.די.בי אחזקות סיימה את הרבעון השני של 2009 ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 750 מיליון שקל, לעומת הפסד של 160 מיליון שקל ברבעון המקביל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה אי.די.בי ברווח שיא של 1.2 מיליארד שקל, לעומת הפסד של 157 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בעקבות הרווחים הגבוהים תחלק אי.די.בי אחזקות לבעלי מניותיה דיווידנד של 270 מיליון שקל.

המימושים של מניות קרדיט סוויס שביצעה כור תעשיות, תרמו לרווחי אי.די.בי ברבעון השני כ-1.05 מיליארד שקל. חברת הסלולר סלקום תרמה לרווחי אי.די.בי 93 מיליון שקל ברבעון השני, זאת לעומת 134 מיליון שקל ברבעון המקביל. קמעונאית המזון שופרסל תרמה לרווחי אי.די.בי 32 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 28 מיליון שקל ברבעון המקביל. כלל ביטוח ומונופול המלט נשר תרמו ביחד 61 מיליון שקל לרווחי אי.די.בי ברבעון השני, בהשוואה ל-33 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לעומתם, נכסים ובנין הסבה לאי.די.בי הפסד של 42 מיליון שקל ומכתשים אגן גרמה להפסד של 14 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח של 32 ו-25 מיליון שקל ברבעון המקביל בהתאמה. השיפור בתוצאות הושג גם בעקבות ירידה של 24% בהוצאות המימון ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל, ל-978 מיליון שקל.

דנקנר: "הרבעון השני של 2009 - תחילתה של יציאה מן המשבר"

מניית אי.די.בי אחזקות עלתה מתחילת השנה ב-58% והחברה ניסחרת לפי שווי שוק של 3.3 מיליארד שקל. שווי זה נמוך ב-70% מהונה העצמי של החברה נכון לסוף יוני 2009, שהסתכם ב-10.9 מיליארד שקל והיווה כ-9.6% מהמאזן של אי.די.בי. נכון לסוף יוני 2009, לקבוצת אי.די.בי היו אמצעים נזילים של 150 מיליון שקל.
נוחי דנקנר, אמר היום בישיבת הדירקטוריון: "שיאו של המשבר הכלכלי היה בחצי השנה שמאוקטובר 2008 עד אמצע מארס 2009. לעומת זאת, הרבעון השני של 2009 ותוצאותיו מסמנים את תחילת היציאה של העולם מן המשבר".

כמו כן אמר דנקנר כי "מגזר הפיננסים, שהיה הראשון להיפגע במשבר, הוא גם המגזר הראשון שמתאושש ממנו. אני שמח על כך שהצלחנו לזהות את המגמה ועל שבחרנו בקרדיט סוויס כיעד השקעה נכון עבור קבוצת אי.די.בי. על השקעתנו בקרדיט סוויס אנו רושמים רווחיות גבוהה מאוד במחצית הראשונה של 2009. אנו רוחשים אמון רב בהנהלת קרדיט סוויס, במודל העסקי של הבנק ובאיתנותו הפיננסית הגדולה, ובכוונתנו להמשיך ולהגדיל את אחזקתנו בקרדיט סוויס ולהיות מבעלי המניות המובילים בבנק".

דנקנר שיבח את מנהלי אי.די.בי. שהביאו את הקבוצה מוכנה למשבר: "ההכנה הקפדנית של הקבוצה לקראת המשבר, לצד התבונה והזהירות של המנהלים הבכירים בקבוצה, הם שאיפשרו לנו לצלוח את תקופת השפל. גם כיום – כפי שהיה לאורך כל תקופת המשבר - חברות הקבוצה נהנות מיתרות נזילות גבוהות ומחוסן פיננסי גבוה במיוחד, אשר ממצבות את קבוצת אי.די.בי. בעמדה מיטבית לבחינת השקעות חדשות ולהמשך התרחבות וצמיחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המנכ"ל החדש: חיים גבריאלי

חיים גבריאלי מונה היום למנכ"ל אי.די.בי אחזקות, שבבעלות נוחי דנקנר. גבריאלי (39) הוא יד ימינו של נוחי דנקנר בשנים האחרונות. הוא מונה לתפקיד במקום דנקנר ששימש עד עתה גם כמנכ"ל. נוחי דנקנר בירך את גבריאלי בעקבות המינוי: "אני שמח ומאושר על מינויו של חיים גבריאלי. חיים הוא יד ימיני מזה 9 שנים, ובתקופה זו היה מעורב בכל מהלך מרכזי בעשייה ב-אי.די.בי, כולל בתהליך רכישתה.

"התבונה ושיקול הדעת של חיים, לצד המסירות האחריות והחריצות שלו, מהוות שילוב יוצא דופן של תכונות. אני מאחל לחיים הצלחה רבה בתפקידו ומשוכנע שחיים ימשיך להוביל ב-אי.די.בי תהליכים מורכבים במקצועיות, בהרמוניה וביסודיות, כפי שעשה עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully