וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן אן.וי הפסידה 15 מיליון יורו ברבעון; מספר כלי הרכב שמכרה UMI התכווץ ב-40% מתחילת השנה

נתן שבע

31.8.2009 / 16:29

פעילות כלי הרכב לא הניבה רווח ברבעון השני; פעילות הנדל"ן הסבה הפסד של 9 מיליון יורו



קרדן אן.וי סיימה את הרבעון השני של השנה בהפסד של 15 מיליון יורו כאשר מרבית הפעילויות של חברת האחזקות שבשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, רשמו הפסדים. בין הסיבות המרכזיות למעבר להפסד הן הוצאות המימון. את הרבעון המקביל סיימה החברה ברווח של 3 מיליון יורו.



המשבר העולמי לא דילג על תחומי האשראי והנדל"ן בהן פעילה חברת האחזקות, המחזיקה גם ביבואנית כלי הרכב של ג'נרל מוטורס תחת המותג שברולט, האמר, סאב. את ההפסד הגבוה ביותר רשמה פעילות הבנקאות והאשראי הקמעוני של החברה במזרח אירופה, שהובילה להפסד של 11 מיליון יורו. החלק העיקרי בהפסד נובע מהפרשות לחובות מסופקים בגין הלוואות במגזר הבנקאות. במגזר הביטוח והפנסיה נרשם אמנם רווח של 17 מיליון יורו אך הוא נבע בעיקר מרווח הון בגין מכירת חלק מפעילות הביטוח במזרח אירופה.



ירידה בערך הנדל"ן בה מחזיקה החברה, בין היתר באמצעות החברה הבת gtc פולין, הובילה להפסד של 9 מיליון יורו בפעילות זו. מכירות כלי הרכב של הקבוצה גם הן התכווצו והפעילות הסתיימה עם איזון תפעולי לעומת רווח של 2 מיליון יורו ברבעון המקביל. במחצית השנה הראשונה נחתכו מכירות כלי הרכב של umi ב-40% בשל המשבר הכלכלי כשהחברה מציינת שהיה גם לחץ לירידת מחירים ולצמצום מלאי. תחום זה תרם מתחילת השנה רווח של 2 מיליון יורו (כולו כאמור ברבעון הראשון).



קרדן רשמה הוצאות מימון של 15 מיליון יורו לעומת מיליון יורו ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully