וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מתחילה ניסוי במכוניות מונעות במימן

אסף בר שי, מוטוקאר

31.8.2009 / 16:39

מדובר בייצור סדרתי מצומצם של 200 מכוניות על בסיס ה-B קלאס



לאחר שהונדה הציגה בעולם את מכונית תא הדלק שלה, fcx קלריטי, מציגה מרצדס מכונית מקבילה: גירסת מימן על בסיס ה-b קלאס. שלב הייצור הראשוני יהיה בהיקף של 200 מכוניות.



טכנולוגיית תא הדלק נתפסת לעתים כטכנולוגיית העתיד בעולם המכוניות. מדובר במכונית חשמלית. אך במקום לשאת הררי בטריות - היא נושאת תחנה פרטית לייצור חשמל. האמצעי נקרא תא דלק, וזוהי מערכת שממירה מימן לחשמל ופולטת מים וחום. הטכנולוגיה עדיין לא בשלה, בעיקר כיוון שנשיאת כמות מספקת של מימן בלחץ מספיק ובכמות נאותה היא עניין יקר ומורכב.



במרצדס - מהמובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיית תא דלק - שולפים מכונית תא דלק על בסיס ה-b קלאס המיניוואן הקומפקטית. היצרן מציין שהמנוע החשמלי של המכונית מייצר 136 כ"ס, שהביצועים שלה דומים לאלו של מכונית מקובלת עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, ושהמהירות המרבית שלה היא 168קמ"ש. טווח הנסיעה המוצהר מרשים בהחלט, במונחים של מכוניות תא דלק, ועומד על כמעט 400 ק"מ.



המכוניות לא יימכרו לציבור, אלא יוחכרו לשימוש יומיומי לקהל שייבחר כדי שאפשר יהיה לעקוב אחרי השימוש במכונית. הניסוי במכונית ייערך, כמובן, בסביבה שבה ניתן יהיה לתדלק במימן. המסירות לחוכרים מתוכננות עוד לפני סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully