וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת לא שובר את השוק: נענה לבקשת נייר חדרה והטיל מס זמני על יבוא נייר מהאיחוד האירופי

אורה קורן

31.8.2009 / 16:44

זאת, בעקבות תלונה של נציגי מפעל נייר חדרה על הצפת השוק הישראלי בנייר אירופאי זול



משרד התמ"ת הטיל מס זמני על יבוא נייר מהאיחוד מהאיחוד האירופי, לאחר שחקירה העלתה חשד ליבוא נייר במחירי היצף. "היצף" מוגדר כמכירה בישראל במחיר הנמוך ממחיר המכירה בארצות המקור באיחוד האירופי. אם המחיר הנמוך פוגע בתעשייה המקומית, כפי שאכן העלתה בדיקה של משרד התמ"ת, הוא אסור על פי כללי הסחר הבינלאומיים.



החקירה נפתחה בעקבות תלונה של מפעל , שהוגשה בינואר השנה, בה נטען כי מפעלים אירופיים מוכרים בארץ נייר חום במחירי היצף. ההיטל של משרד התמ"ת יעמוד על 67-52 יורו לטונה - לפי שיעור ההיצף של כל יבוא המתבצע ממפעלים שונים באיחוד האירופי. עם סיום החקירה יוחלט האם ההיטל יהפוך לקבוע.



הממונה על היטלי סחר במשרד התמ"ת, ראובן פסח, יודיע בימים הקרובים למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, כי יש לגבות היטל זמני (ערובה זמנית) על יבוא מוצרי נייר חומים מהאיחוד האירופי, לפי השיעורים המשוערים של היטל ההיצף הצפוי.



חקירת ההיצף נמשכת והממצאים הסופיים יוגשו לוועדה המייעצת לעניין היטל היצף. שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, הנחה להשלים את הבדיקה בהקדם האפשרי. הוועדה המייעצת, בה חברים נציגים מהציבור, מגישה את המלצותיה לשר התמ"ת, ולאורן יחליט השר באם להטיל היטל קבוע. החלטתו דורשת אישור מוועדת הכספים של הכנסת ומשר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully