וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קרן הקולנוע לשר התקשורת: אנחנו חרדים שאתם עומדים להפקיר את הקולנוע הישראלי העלילתי

אופיר בר-זהר

31.8.2009 / 16:52

שחורי: "הצלת ערוץ 10 על חשבון הקולנוע הישראלי תחשוף לצערנו את עמדתכם האמיתית לגבי הקולנוע"



מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי כתריאל שחורי פנה היום במכתב לשר התקשורת משה כחלון וביקש את התערבותו המיידית בנושא חובות ערוץ 10 בתחום הקולנוע הישראלי. הקרן ששחורי מנהל מתוקצבת בכ-4.5 מיליון דולר בשנה והיא הקרן המרכזית להשקעה בסרטים עלילתיים בישראל יחד עם קרן רבינוביץ' אשר תקציבה הוא כ-14 מיליון שקל בשנה.



שחורי כותב כי "אנחנו עוקבים בחרדה ובשאריות של תקווה אחרי המו"מ המואץ על מנת להגיע להסדר שיאפשר את הארכת הזיכיון של ערוץ 10 ואנחנו חרדים שאתם עומדים להקריב ולהפקיר את הקולנוע הישראלי העלילתי". לדבריו, "הקולנוע הישראלי העלילתי הוא הז'אנר המביא בהצלחה חסרת תקדים את ה"סיפור" של ישראל לכל פינה על פני כדור הארץ".



שחורי כותב כי "את ההצלחה הזו אתם עומדים לגדוע אם אכן תמחקו 26 מיליון שקל מתוך התחייבות של ערוץ 10 להשקעה בקולנוע הישראלי. ההתעלמות המוחלטת מחוב זה במסגרת הסדר עתידי, משמעותה זלזול ופגיעה קשה בקולנוע הישראלי, בחשיבותה של היצירה הישראלית בישראל, בתרבות הישראלית ובהוראות החוק".



שחורי מציין עוד כי "הצלת ערוץ 10 על חשבון הקולנוע הישראלי תחשוף לצערנו את עמדתכם האמיתית לגבי הקולנוע הישראלי העלילתי. ויתור כולל על ההתחייבות להשקעה בקולנוע הישראלי העלילתי והארכת הזיכיון של ערוץ 10 ללא התחייבות קונקרטית לתשלום חוב זה בעתיד הוא מנוגד לחוק, ייצור תגובת שרשרת אצל גופי השידור האחרים, ויביא להפסקה מוחלטת של השקעה בקולנוע ויהיה בבחינת מתן יד לחיסול הקולנוע הישראלי העלילתי".



לפיכך כותב שחורי כי "אנחנו מבקשים את התערבותך המיידית, ודורשים נקיטת פעולות מיידיות על מנת למנוע את קיומו של הסדר בלתי חוקי. עליך כשר התקשורת ועל כל חברי הנהלת הרשות השנייה מוטלת החובה לעצור ב"דקה ה-90" את הפגיעה בקולנוע הישראלי, בשפה העברית ובתרבות הישראלית".



בימים אלה מנהל הערוץ מאבק על הארכת זיכיונו כאשר טרם נמצא מימון להחזר חובותיו בתחום הקולנוע. מאחר שמדובר בהתחייבות של כלל זכייניות הטלוויזיה המסחרית כל החלטה עתידה להשפיע גם על רשת וקשת.



ממשרד התקשורת טרם נמסרה תגובה. מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully