וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאמר "מעביד" - אמור "מעסיק"

חיים ביאור

31.8.2009 / 17:34

כוחן של מילים: נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, יוזם הצעת חוק לפיה יבוטל השימוש במילה "מעביד" ובמקומה ייעשה שימוש במילה "מעסיק"

נעם כהן

אוריאל לין הצהיר על כוונתו לשינוי המונחים כבר בשבוע שעבר (צילום: נעם כהן)

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, יוזם הצעת חוק לפיה יבוטל השימוש במילה "מעביד”. במקומה ייעשה שימוש במילה "מעסיק". להצעת החוק שיוזם לין שותף יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית, יואב שמחי.

לין מציע למחוק את המילה "מעביד" מספר החוקים של המדינה ולבטל את השימוש בה במשפטים המתקיימים בבתי הדין לעבודה ובכל תכתובת מטעם משרדי הממשלה וכל ראשות ציבורית אחרת. "מטרת ההצעה שלנו היא להעביר מסר נורמטיווי של מערכת יחסים אחרת בין המעסיק לבין המועסק, המושתתת על כבוד הדדי, שיתוף פעולה ואיזון אינטרסים", אמר לין. לדבריו, השימוש במילים אינו סמנטי בלבד, ויש לו השפעה תודעתית. "ההצעה מבקשת למנוע שימוש במונח אנכרוניסטי, המטיל על המעסיקים כתם, כאילו היו ציבור של מנצלים", הוא אמר.

עוד טען לין כי ”אסור לזלזל בכוחן של מילים, במשמעותן ובהשפעתן על עיצוב המציאות. שימוש כושל או שגוי במונחים אף יוצר אסוציאציות שליליות ועלול להעכיר את מהות היחסים שלא לצורך. הצעת חוק זו בראש וראשונה תיטיב עם כבודם של העובדים בישראל, שהם עתירי זכויות ובוודאי שאין לראותם כפופים למעבידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully