וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם שרם פודים טכנולוגיות מזהירה: חוסר יכולת לעמוד בפרעון החובות; הפסד של 4.4 מיליון שקל ברבעון

יעל חלק

31.8.2009 / 18:59

רואי החשבון: החברה תצטרך לממש השקעות על מנת לעמוד בהתחייבויותה; הפסד של 11.7 מיליון שקל בחציון



בפתח הדו"חות הכספיים של שרם פודים טכנולוגיות, שבשליטת שרם פודים, מפנים רואי החשבון של החברה את תשומת הלב להשלכות המשבר על מצבה הכספי של החברה ויכולותה לעמוד בפרעון התחייבויותיה. על פי רואי החשבון, החברה תצטרך להוציא לפועל את תוכניתה למימוש השקעות מסוימות על מנת לפרוע את התחייבויותה.



עיתוי מימוש אחזקות אלה והתמורה בגינן, מסבירים רואי החשבון, יכול להיות שונה מהותית מהערכות החברה - דבר שישפיע באופן מהותי על יכולתה לפרוע את התחייבויותיה בשנה השנייה ממועד פרסום הדו"ח. שרם פודים עוסקת בשלושה תחומי פעילות: מתן שירותי ייעוץ, ניהול קרנות וניהול השקעות הון סיכון; תחום הזיהוי הקולי, ותחום פעילות ה-private equity.



בדו"חות הרבעון השני מדווחת החברה על צמיחה של 14% בהכנסות, שהסתכמו ב-5.1 מיליון שקל ברבעון השני. בנוסף לכך, החברה שיפרה את מצבה הודות לעליות שנרשמו בבורסה. ההפסד מהשקעות והלוואת שרשמה החברה הסתכם ב-947 אלף שקל, לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, ההפסד המיוחס לבעלי המניות בחברה מסתכם ב-4.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ברבעון השני רשמה החברה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 3.2 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי בהיקף של 398 אלף שקל ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי רשמה החברה תזרים שלילי בהיקף של 2.4 מיליון שקל, בדומה לנתון בחציון המקביל.



במבט חצי שנתי נשמרת יציבות בהכנסות בהיקף של 9 מיליון שקל. הוצאות החברה הצטמצמו בשיעור ניכר בזכות צמצום ההפסד מהשקעות והלוואות, שהסתכם ב-5.2 מיליון שקל בחציון הראשון של 2009, לעומת הפסד של 13 מיליון שקל בחציון המקביל. בנוסף לכך, בחציון המקביל הפסידה החברה 6.5 מיליון שקל בניירות ערך סחירים, ובחציון הראשון של 2009 נותרה מאוזנת. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 11.7 מיליון שקל בחציון הראשון של 2009, לעומת הפסד של 30 מיליון שקל בחציון המקביל.



החברה מייחסת את ההפסד בתקופת הדו"ח לפעילותה השוטפת של הקבוצה, בעיקר בתחום הזיהוי בקולי באמצעות חברת פרסיי, וכן להוצאות המימון של החברה, בעיקר בגין איגרות החוב מהפחתת השקעות ומחלקה של החברה בהפסדי חברת סינרג'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully