וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס-ארזים: "למרות התוצאות הטובות של הבנקים ברבעון השני, הסביבה העסקית שלהם אינה פשוטה"

שרון שפורר

31.8.2009 / 19:04

ארז קפיטולניק: למרות שהריבית החלה לעלות - ייקח זמן עד שהמרווחים יחזרו לרמות של שנים עברו



"למרות התוצאות הטובות של הבנקים ברבעון השני, הסביבה העסקית שלהם אינה פשוטה", אמרו היום בבית ההשקעות הדס ארזים בתגובה לסיום עונת הדיווחים של הבנקים הגדולים.



לדברי ארז קפיטולניק, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות, הבנקים עשויים לסבול מלחץ על הכנסות המימון שלהם: "הבנקים חזרו להתמודד מול שוק ההון במתן אשראי. בעוד פעילותם של הבנקים מתאפיינת בשמרנות יחסית, בעיקר בתקופות מיתון, ובתהליכי הסקת מסקנות מסודרים יותר, הרי שבשוק ההון חזרו במהירות לאג"ח הקונצרניות, אומנם בשלב זה, לא כל החברות יכולות להנפיק אג"ח, אבל התיאבון לסיכון גדל ובמהירות. ברבעון השני האשראי הבנקאי לסקטור העסקי ירד בממוצע בכ-3% בעוד שהאשראי העסקי של המוסדיים גדל בתקופה זו בממוצע בכ-13%".



גורם לחץ נוסף יגיע להערכת הדס ארזים, המנוהל על ידי רמי דרור, גם מהמשך שחיקת המרווח על הפיקדונות הפוגעת במרווח הפיננסי. אמנם לדבריו, הריבית החלה לעלות, אולם בקצבים הנוכחיים ייקח מספר רבעונים עד שרמת המרווחים תחזור לרמתה מהשנים האחרונות.

עוד מעריך קיפטולניק כי רמת ההפרשות לחובות מסופקים תגדל. לדבריו, רמת ההפרשה לחובות המסופקים שראינו ברבעון הראשון ואף ברבעון השני אינה מייצגת תקופות האטה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully