וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות שינויים אקלימיים בעולם צפויה להגיע ל-300 מיליארד דולר בשנה

סוכנויות הידיעות

31.8.2009 / 19:41

סך ההוצאות על התאמות ושינויים שיידרשו גבוה לפחות פי 3 מתחזיות האו"ם, לפי מחקר בריטי חדש



ההוצאות השנתיות הגלובליות על צעדים להתמודדות עם שינויים אקלימיים בעולם צפויות להגיע ליותר מ-300 מיליארד דולר בשנה, עד שנת 2030, לפי מחקר בריטי חדש, דיווח בסוף השבוע העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



הסכום - הגדול בכ-50% מהתמ"ג של ישראל - גבוה באופן ניכר מתחזית אמנת המסגרת של האו"ם בדבר שינויים אקלימיים (unfccc), אשר צופה עלויות שנתיות של 70-100 מיליארד דולר. המחקר החדש - "הערכת עלות ההתאמה לשינויים אקלימיים" (assessing the cost of adaptation to climate change) - קובע כי תחזית האו"ם אינה לוקחת בחשבון הוצאות גדולות הצפויות במגזרי התיירות, האנרגיה והייצור.



לדברי מחברי המחקר, תחזית האו"ם כוללת רק הערכות חלקיות לגבי העלויות הצפויות במגזרים אלו, לצד תחזיות מקיפות יותר של ההוצאות צפויות על בנייה לצורך התגוננות מפני שטפונות, שינוע מים לצרכים חקלאיים, טיפולים בגין התפשטות והחרפה במחלות, והחלפת תשתיות ובנייה שנפגעו עקב עלייה בטמפרטורות או ברמת פני הים.



"יהיה הוגן לומר כי רבות מהתחזיות הקודמות התבססו על חישובים בסיסיים ביותר. למעשה, חוקר אחד של האו"ם אפילו הודה כי כתב את חישוב התחזית שלו על גב כרטיס של רכבת תחתית. אנחנו חושבים שהתחזיות נמוכות מההוצאות הצפויות בפועל", אמר פרופ' מרטין פרי, העומד בראש צוות החוקרים הבריטים שהוציאו את הדו"ח החדש.



"די בבחינה מעמיקה של המגזרים שכן נבדקו על ידי האו"ם, כדי להעריך כי עלות התאמות לשינויים אקלימיים צפויה להיות גבוהה כפליים עד פי שלושה, וכאשר כוללים גם את המגזרים שהאו"ם לא התייחס אליהם, הרי שהעלות האמיתית צפויה קרוב לוודאי להיות גבוהה אף יותר", הוסיף פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully