וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי לידקום זינקו ל-106 מיליון שקל ברבעון השלישי והחברה קיבלה אזהרת עסק חי

ניר צליק

31.8.2009 / 22:41

ברבעון המקביל עמד הרווח על 3.2 מיליון שקל; ההפסד התפעולי עמד על 81.7 מיליון שקל



הצרות של חברת לידקום הולכות ומחמירות. הערב פירסמה החברה דו"חות לרבעון השלישי של 2009, ועמם שלל חדשות רעות למשקיעים. ההפסדים זינקו, ההתניות הפיננסיות מול הבנקים הופרו, סיכויי החברה לעמוד בתשלומי האג"ח שהנפיקה בתל אביב קטנים - ורואי החשבון של החברה מטילים ספק משמעותי ביכולתה להמשיך בפעילותה במתכונת הנוכחית, והצמידו לחברה אזהרת עסק חי. בנוסף, מחקה החברה מוניטין בהיקף של 14.2 מיליון שקל, מה שהרע את מצבה.



לידקום מספקת שירותי תקשורת ועוסקת בהקמה ובניהול של פרויקטים מורכבים בתחום התקשורת האלחוטית והקווית. עם מחזיקי המניות העיקריים שלה נמנים אלקו אחזקות של גרשון זלקינד (11.6%), קרן רימון המנוהלת על ידי צביקה לימון (7.3%) וקרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי (4%).

ההידרדרות המהירה של לידקום, שמנוהלת על ידי עופר בלוך אחרי עזיבתו של אריק אלקלעי, צריכה להדאיג את בעלי האג"ח. בדצמבר 2006 גייסה לידקום 125 מיליון שקל ממשקיעים מקומיים. היקף ההתחייבויות של לידקום לבעלי האג"ח הוא כיום כ-98 מיליון שקל, אחרי שברבעון הראשון לידקום תשלום קרן ראשון מתוך עשרה תשלומים בהיקף של 11.5 מיליון שקל.



במהלך הרבעון השלישי פרעה החברה חלק מהתשלום השני, בהיקף של 7.9 מיליון שקל, כחלק מהסכם עם בעלי האג"ח, כאשר במועד אסיפת בעלי האג"ח דחתה החברה חלק מן התשלום ל-31 באוגוסט, בסך של כ-7.9 מיליון שקל. היום הודיעה החברה כי היא דוחה את התשלום עד להגעת החברה להסדר עם הבנקים.



את הרבעון השלישי סיימה לידקום עם הכנסות של 95.2 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של 247.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. על רקע הצניחה בהכנסות, סיימה החברה את הרבעון עם הפסד גולמי של 11.7 מיליון שקל לעומת רווח גולמי של 192.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בעקבות עלייה חדה בהוצאות התפעול, הסתכם ההפסד התפעולי של לידקום ב-81.7 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד הנקי של לידקום ב-112.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי קרן הפרשי תרגום הסתכם ההפסד הנקי של לידקום ב-106 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully