וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופי נכנס לבנק אגוד

שרון שפורר

31.8.2009 / 23:11

כשמדברים על חרם עדיף שהוא יישמר למקרים חמורים במיוחד, כדי שלא יאבד מיעילותו. שרון שפורר מאמינה כי המקרה של בנק אגוד והעומד בראשו עשוי להתאים להגדרה הזאת

בשנים האחרונות נעשה שימוש מופרז באיום בחרם צרכנים על עסקים שעיצבנו את לקוחותיהם. פעם זו איקאה שנקלעה לסיפור של המאמר נגד צה"ל בעיתון השוודי, פעם זו קסטרו ששיווקה פרוות בחנויותיה ופעם היתה זו טורקיה, שבתי המלון שלה התרוקנו מישראלים בעקבות התבטאויותיו של נשיאה.

ברוב המקרים מדובר בנושאים חשובים - אבל כשמדברים על חרם עדיף שהוא יישמר למקרים חמורים במיוחד, כדי שלא יאבד מיעילותו. המקרה של בנק אגוד והעומד בראשו, המנכ"ל חיים פרייליכמן, עשוי להתאים להגדרה הזאת. בעודו עסוק במהלך מיתוג מחדש של הבנק תחת הסיסמה "חתומים להצלחה שלך" - מהלך שיבטא על פי הודעתו של הבנק את ערכי הליבה שלו: מקצוענות בשירות, הוגנות ויחס אישי - פרייליכמן עסוק גם במאבק אחר. מאבק שהסיסמאות היפות שהמציאו הפרסומאים שלו רחוקות ממנו כפי שפרייליכמן רחוק מערכי זכויות האדם.

פרייליכמן עומד בראש העמותה שמנהלת את בית הספר "דעת מבינים" בפתח תקוה - אחד משלושת בתי הספר שהיו עסוקים בימים האחרונים של החופש הגדול בהתנגדות לקבלת תלמידים אתיופים לשעריהם בשנת הלימודים הנפתחת הבוקר. פרייליכמן עצמו לוקח חלק פעיל בפרץ הגזענות שהתגלה באם המושבות ואף התבטא באחרונה בתקשורת בעניין. בסוף השבוע הוא תירץ את התנגדותו לקבלת תלמידים אתיופים בכך ש"לבתי הספר יש תקנון לקבלת תלמידים, ולכן זה לא משנה מאיזו עדה הם. אם הם לא עומדים בתקנון, אז גם אם הם מהשכונה הם לא יתקבלו. לא נקבל הכתבה בעניין זה מגורם כזה או אחר".

רף פדגוגי? תקנון? פרייליכמן אינו הראשון שעושה שימוש במלים מכובסות לצורך הצדקת אפליה. אבל פרייליכמן הוא לא עוד אדם מהציבור - שגם אותו יש לגנות - הוא מנכ"ל הבנק השישי בגודלו במדינה, המנהל אשראי בהיקף של מיליארדי שקלים, מעסיק מאות עובדים ומטפל באלפי לקוחות. מתברר שפרייליכמן חתום על ההצלחה שלכם בתנאי שאתם לא אתיופים.

לאישיות בכירה במשק קל יותר ללבות את אדי הגזענות שגם ככה אופפים את החברה הישראלית - ואסור לתת לזה לקרות. ראוי שפרייליכמן יתנצל על דבריו ויפעל לאלתר לבטל את האפליה שהוא אחד מיוזמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully