וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה מעוניין להחזיר 20 מיליארד דולר לממשל

רויטרס

1.9.2009 / 8:53

הבנק הגיש בקשה להחזיר חלק מהסיוע הממשלתי שקיבל, במטרה להשתחרר מהפיקוח המוגבר על שכר הבכירים



בנק אוף אמריקה, שקיבל סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר בעקבות המשבר הפיננסי, הגיש בקשה להחזיר חלק מהסיוע שקיבל מהממשל במטרה להשתחרר מהפיקוח הממשלתי המוגבר על הבנק. כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



לפי הדיווח, בנק אוף אמריקה הגיש בקשה להחזיר 20 מיליארד דולר שקיבל מהממשל בחודש ינואר כדי לסייע לו לספוג את ההפסדים שנאלץ לרשום, בעקבות רכישתו של בנק ההשקעות מריל לינץ'. הממשל הוא שאירגן את רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה בעקבות קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, למרות רתיעתו של מנכ"ל הבנק קן לואיס מהרכישה, בשל נכסים רעילים בסך 100 מיליארד דולר שהיו במאזני מריל לינץ'.



הממשל, מצדו, מעוניין שבנק אוף אמריקה ישלם לו 500 מיליון דולר, במטרה לשים קץ לחוזה בעל פה שבמסגרתו הבטיח הבנק להעניק לממשל מניות בכורה בשווי של מיליארדי דולרים, שהיו אמורים להניב דיווידינדים בסך מאות מיליוני דולרים בשנה. אם בנק אוף אמריקה מעוניין לשים קץ לחוזה, לפי הדיווח, הוא יצטרך לשלם לממשל עמלה בסך 300-500 מיליון דולר. לדברי גורם המקורב לבנק אוף אמריקה, הבנק מנסה כעת להגיע לפשרה.



חלק מהבנקים הגדולים בארה"ב, בהם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, כבר החזירו את כספי הסיוע שקיבלו במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (tarp), במטרה להימנע מפיקוח על חבילות השכר של בכירי הבנקים על ידי הממשל. הוצאות השכר של בנק אוף אמריקה לשנת 2009 עדיין תלויות באישורו של צאר השכר של ממשל אובמה, קנת פיינברג, המפקח במסגרת תפקידו על שכר הבכירים ב-7 מהחברות הגדולות בארה"ב שקיבלו סיוע ממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully