וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנספארמה סיימה שלב בסדרת ניסויים במסגרת של שני לקראת רישוי תרופה לאוסטיאופורוזיס

פז וייסמן

1.9.2009 / 12:54

החברה מפתחת אמצעי להחדרת התרופה - שפותחה על ידי אלי לילי



חברת הסטארט אפ טרנספארמה מדיקל, המפתחת טכנולוגיה להחדרה של תרופות לגוף ללא כאב, סיימה שלב שני של ניסוי ראשון מתוך שניים בשלב השני של ניסויים קליניים, במכשיר ה-viaderm-hpth (1-34). המכשיר משמש להחדרה של תרופה לטיפול באוסטיאופורוזיס (דילול עצם). ד"ר דפנה חפץ, מנכ"לית טרנספארמה, אמרה כי "השלמת סדרת ניסויים קליניים אלו מקרבת את החברה לקראת מימוש הסכם הרישוי עם ענקית התרופות אלי לילי, לפיו שתי החברות ישיקו מוצר משולב, מכשיר הזרקת התרופה של טרנספארמה ותרופה של אלי לילי".



מערכת ה-viaderm להעברת תרופות דרך העור כוללת מכשיר בגודל כף יד הפועל באמצעות סוללות ויוצר מעברים מיקרוסקופיים בשכבה החיצונית של העור, המאפשרים מעבר של מגוון תרופות הנמצאות על גבי מדבקות. המערכת מספקת פתרון למתן עצמי של תרופות דרך העור והעברה בטוחה דרך העור של מגוון רחב של תרופות, בהן מולקולות קטנות מסיסות במים, פפטידים וחלבונים.



ביוני 2008 חתמו אלי לילי וטרנספארמה על הסכם רישוי ופיתוח של viaderm-hpth(1-34), מוצר רפואי שפותח על ידי טרנספארמה המבוסס על פפטיד ה-pth (1-34) המעודד בניית עצם. במסגרת ההסכם קיבלה טרנספארמה כ-35 מיליון דולר במזומן ותמלוגים עתידיים. כחלק מהפיתוח השלימה טרנספארמה שלושה חודשי ניסויים קליניים. הטיפול עמד ביעדי היעילות והבטיחות הראשיים והמשניים שהוגדרו מראש, ובכללם בטיחות העור לאחר שימוש חוזר ונשנה במערכת viaderm. כיום אלי לילי מוכרת תרופה למחלה בהיקף של 800 מיליון דולר שנה. ההיקף הכולל של השוק לתרופות למחלת האוסטיאופורוזיס צפוי להגיע לדעת מומחים בשנת 2010 לכדי 10 מיליארד דולר.



לפי נתוני ivc-online, טרנספארמה מדיקל נוסדה בשנת 2000 בידי יוסי גרוס, מאיר ורשבסקי וזוהר אברהמי. החברה מעסיקה כ-55 עובדים במשרדיה בלוד. עוד ידוע כי החברה גייסה עד היום כ-33.9 מיליון דולר ממספר קרנות הון סיכון, ביניהן ארגונאוט, אוורגרין, פיטנגו, ויטה לייף, שרם פודים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully