וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מנסה למכור את קניון לב תלפיות כבר שנה - ללא הצלחה

רנית נחום הלוי

2.9.2009 / 7:07



>> אם לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, יהיה מעוניין לממש את קניון לב תלפיות בירושלים שבו הוא שותף (40%), הוא ייתקל בקשיים לא מעטים. הקניון מונח על המדף כבר מזה כשנה, אך טרם נמכר.

הקניון מתפרס על שטח של כתשעה דונמים ובו כ-38 אלף מ"ר בנוי (כ-15 אלף מ"ר שטח עיקרי). ההערכות הן כי שטחי המסחר בקניון מושכרים לפי חישוב של כ-20 דולר למ"ר, והתשואה במקום מגיעה לכ-7%.



אנשי נדל"ן מעריכים כי שווי הנכס נאמד ב-120 מיליון שקל, לפי חישוב של כ-2,000 דולר למ"ר עיקרי. עם זאת, חלקה של אפריקה ישראל בעסקה הוא 40% בלבד. בעלי הקניון הנוספים הם חברת גנדן נכסים והשקעות שבבעלות אי.די.בי (40%), חברת צרבן (10%), ובל-הר השקעות (10%).



מקורות בשוק הנדל"ן בירושלים מעריכים כי הסיבות לקשיים במכירה נובעים מאופי העסקה שנחתמה עם בעל הקרקע, לפיה בעלי הקניון המבקשים למכור את הנכס יידרשו לכפות על יתר בעלי הזכויות למכור בתנאים זהים. ההסכם עם בעל הקרקע נחתם למשך 25 שנה לפי עיקרון ה-bot, על פיו נדרשות החברות לבנות ולהפעיל את המתחם ובסוף התקופה להשיבו לבעל הקרקע, דבר שעשוי להיות בלתי משתלם לטווח הארוך.



בין אפריקה לחלק משותפיה קיימים חילוקי דעות עקב דרישתה מהם להעמיד הון עצמי בסך 11.4 מיליון שקל עבור בניית הקניון והפעלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully