וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה מנסה להשתחרר מהפיקוח על השכר: ביקש להחזיר 20 מיליארד דולר לממשל

רויטרס

2.9.2009 / 7:07

שבע מהחברות הגדולות בארה"ב, שקיבלו סיוע מהממשל בהן בנק אוף אמריקה, תלויות באישור "צאר השכר", המפקח על שכר הבכירים



>> בנק אוף אמריקה, שקיבל סיוע ממשלתי בהיקף של 45 מיליארד דולר בעקבות המשבר הפיננסי, הגיש בקשה להחזיר חלק מהסיוע במטרה להשתחרר מהפיקוח הממשלתי המוגבר על הבנק - כך דיווח אתמול העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, בנק אוף אמריקה הגיש בקשה להחזיר 20 מיליארד דולר מכספי הסיוע שקיבל בינואר. כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב, בהם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי, כבר החזירו את כספי הסיוע שקיבלו במטרה להימנע מפיקוח על חבילות השכר של בכירי הבנקים על ידי הממשל. הוצאות השכר של בנק אוף אמריקה ל-2009 תלויות באישור "צאר השכר" של ממשל אובמה, קנת פיינברג, המפקח על שכר הבכירים בשבע מהחברות הגדולות בארה"ב שקיבלו סיוע ממשלתי.



בנק אוף אמריקה ספג הפסדים בשל רכישתו של בנק ההשקעות מריל לינץ' בינואר. הממשל הוא שאירגן את רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקהלמרות רתיעתו של מנכ"ל הבנק קן לואיס מהרכישה, בשל נכסים רעילים בסך 100 מיליארד דולר שהיו במאזני מריל לינץ'.



בנוסף, הממשל מעוניין שבנק אוף אמריקה ישלם לו 500 מיליון דולר במטרה לשים קץ לחוזה שבמסגרתו הבטיח הבנק להעניק לממשל מניות בכורה בשווי של מיליארדי דולרים, שהיו אמורים להניב דיווידינדים בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה. אם בנק אוף אמריקה מעוניין לשים קץ לחוזה, לפי הדיווח, הוא יצטרך לשלם לממשל עמלה בסך 300-500 מיליון דולר. לדברי מקורב לבנק אוף אמריקה, הבנק מנסה כעת להגיע לפשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully