וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שחושב שמצב הנדל"ן במזרח אירופה משתפר - פשוט טועה"

מאת מיכאל רוכוורגר

2.9.2009 / 7:07

כך אומר שמעון מנחם, מנכ"ל סקורפיו - חברת הנדל"ן של בני שטיינמץ. החברה הפסידה 113 מיליון שקל ברבעון השני; הגירעון בהון העצמי הגיע ל-117 מיליון שקל



>> ההשקעות הנרחבות בשוקי הנדל"ן במזרח ומרכז אירופה בשנים האחרונות ממשיכות לגבות מחיר כבד מחברת סקורפיו נדל"ן שבשליטת בני שטיינמץ. עקב שינוי שיערוך שלילי של נדל"ן להשקעה, נדל"ן להשקעה בהקמה, וכן בשל ירידת ערך מלאי קרקעות, רכוש קבוע ומוניטין בהיקף של 82 מיליון שקל - סיימה סקורפיו נדל"ן את הרבעון השני של 2009 בהפסד (המיוחס לבעלי המניות) של 113.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 85.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.



סקורפיו, המנוהלת בידי שמעון מנחם, עוסקת באמצעות חברות שבשליטתה בתחום הבנייה למגורים ונדל"ן מניב במזרח ומרכז אירופה, בעיקר ברומניה, אוקראינה ורוסיה המצויות במשבר נדל"ן כבד. רואי החשבון של החברה מפנים את תשומת הלב לכך כי עקב ההפסדים הגבוהים נכון לסוף יוני 2009, נוצר לסקורפיו גירעון של 117 מיליון שקל בהון עצמי, וכן גירעון של 443 מיליון שקל בהון החוזר (פער שלילי בין התחייבויות שוטפות לנכסים שוטפים).

החברה מציינת שבינתיים בנק הפועלים הסכים לא לנקוט צעדים נגד החברה למרות ההפרה. זאת בכפוף לכך שבדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי תעמוד סקורפיו באמות מידה פיננסיות הנדרשות בידי הבנק.



"כל מי שחושב שהמצב בתחום הנדל"ן במזרח אירופה הולך ומשתפר אינו יודע על מה הוא מדבר. מדובר בעסק פשוט שברגע בו אתה מגייס אג"חים ולוקח הלוואות כדי לפתח ולהשקיע בנדל"ן, אתה צריך שיהיו לך מקורות להחזיר את הכסף הזה. כשאי אפשר לייצר רווח ולממש נכסים, הדברים נעשים מסובכים, וכיום מזרח אירופה פשוט תקועה", כך אמר אתמול ל-themarker שמעון מנחם.



סקורפיו נדל"ן חייבת לשלם לבנקים, לבעלי אג"ח ולמוסדות פיננסיים נוספים 532.2 מיליון שקל (כולל תשלום קרן וריבית לבעלי אג"ח א' של כ-120 מיליון שקל בינואר 2010) עד סוף יוני 2010, בעוד תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של החברה אינו מכסה את התחייבויות האלו. החששות של המשקיעים לגבי יכולת החברה להחזיר להם את מלוא התחייבויותיה מתבטאים בתשואת זבל של 48.5% שבהן נסחרות אג"ח א' של סקורפיו נדל"ן.



למרות זאת, סקורפיו נדל"ן מציינת כי תעמוד בהתחייבויות אלו, וכן בהתחייבויות נוספות במחצית השנייה של 2010 וב-2011 - כך שבסוף 2009 יישארו בקופתה מזומנים בסך 133 מיליון שקל, 229 מיליון שקל בסוף 2010 ו-213 מיליון שקל בסוף 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully