וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת עסק חי ללידקום; הפסדי החברה זינקו ל-106 מיליון שקל ברבעון השני

מאת ניר צליק

2.9.2009 / 7:07

בחברה מקווים להגיע להסכמים חדשים עם הבנקים, שיאפשרו את המשך פעילותה - אך לדברי רואי החשבון אין ערובה שהם ייחתמו



>> הצרות של לידקום מחמירות. אתמול פירסמה החברה דו"חות לרבעון השני ובהם שלל חדשות רעות למשקיעים. הפסדי החברה זינקו, ההתניות הפיננסיות מול הבנקים הופרו, סיכויי החברה לעמוד בתשלומי האג"ח שהנפיקה בבורסת תל אביב קטנים והולכים.



לאור זאת, מטילים רואי החשבון של החברה ספק משמעותי ביכולתה של החברה להמשיך בפעילותה במתכונת הנוכחית, והצמידו לחברה אזהרת עסק חי. בנוסף, מחקה החברה מוניטין בהיקף של 14.2 מיליון שקל, מה שהרע עוד יותר את מצבה.

לידקום מספקת שירותי תקשורת ועוסקת בהקמה ובניהול של פרויקטים מורכבים בתחום התקשורת האלחוטית והקווית. עם מחזיקי המניות העיקריים שלה נמנים אלקו אחזקות של גרשון זלקינד (11.6%), קרן רימון המנוהלת על ידי צביקה לימון (7.3%) וקרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי (4%).



היקף ההתחייבויות של החברה לבעלי אג"ח הוא כ-98 מיליון שקל, לאחר שברבעון הראשון פרעה תשלום קרן ראשון מתוך עשרה תשלומים בהיקף של 11.5 מיליון שקל.



ברבעון השני פרעה החברה חלק מהתשלום השני, בהיקף של 7.9 מיליון שקל, כחלק מהסכם עם בעלי האג"ח, כאשר במועד אסיפת בעלי האג"ח דחתה חלק מהתשלום ל-31 באוגוסט בסך של כ-7.9 מיליון שקל. אתמול הודיעה לידקום כי היא דוחה את התשלום עד לסיכום הסדר עם הבנקים.



החברה הפרה ברבעון השני את ההתניות הפיננסיות שנחתמו עם הבנקים. התניות אלה נחתמו רק לפני כשבעה חודשים, לאחר שלידקום לא עמדה גם בהתניות הקודמות. הבנקים יכולים להעמיד את יתרת האשראי לפירעון מיידי - מהלך שעלול לפגוע אנושות בפעילותה. לבנקים יש שיעבוד שוטף על כל נכסי החברה.



בלידקום מקווים להגיע להסכמים עם הבנקים שיאפשרו המשך תקין של פעילות החברה, אך רואי החשבון שלה מציינים שאין כל ערובה שהסכמים כאלה ייחתמו. את הרבעון השני סיימה לידקום עם הכנסות של 95.2 מיליון שקל. זאת, לעומת הכנסות של 247.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.



על רקע הצניחה בהכנסות, סיימה החברה את הרבעון בהפסד גולמי של 11.7 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 192.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם ההפסד הנקי של החברה ב-112.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully