וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: זהירות המשקיעים מחזקת את הדולר וה-ין

TheMarker Online

2.9.2009 / 9:47

הדולר וה-ין עלו יחד ביום שלישי כאשר החשש לכישלונות נוספים של בנקים אמריקאים גבר על נתוני הייצור החזקים ועודד קניות מסיביות של שני המטבעות הנ"ל כמפלט בטוח



בוול סטריט, מדדי מניות ארה"ב היו כולם בירידה סביב ה-2.0% עם הסגירה אמש, כשהמשקיעים היו מודאגים שהפטפוטים של קרנות גידור על כישלון בנקים עשויים להיווכח מדויקים. הנפילות בשווקי המניות היו למרות הידיעות המעודדות מארה"ב ואירופה.



מדד מנהלי הרכש במגזר היצור האמריקאי עלה במפתיע לרמה של 52.9 נקודות, כאשר התחזית עמדה על רמה של 50.5 נקודות בלבד. בנוסף הייתה התרוממות חדה בסקטור הבתים עם עליה של 3.2% בנתוני הבתים הממתינים למכירה, הנתון התעלה על התחזית של 1.7%. בגוש היורו, מדד מנהלי הרכש הסופי עלה לרמה של 48.2, שלוש נקודות מעל הערכות המוקדמות.



באוסטרליה, הבנק המרכזי החליט להותיר את הריבית לטווח קצר על כנה ברמה של 3.0%, גם כאן נתוני הבתים התעלו על התחזיות על עליה של 7.7% באשרות הבניה אמש.



יחד עם זאת, האוזי הלך במגמה דומה לשוק המניות ונפל אל מול הדולר ביום שלישי. הבוקר האוזי החל להחזיר את ההפסדים מאתמול כאשר נתוני צמיחה חזקים הגיעו מהיבשת האוסטרלית. התמ"ג רבעון לרבעון עלה הבוקר לרמה של 0.6%, כאשר התחזית עמדה על רמה של 0.3%. כעת נסחר הצמד אוזי/דולר נסחר סביב הרמות של 0.8330 דולר.



היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה העולמית:



בבריטניה, ההתמקדות תהייה לנתוני מדד מנהלי הרכש במגזר הבניה בשעה 8:30 (gmt). באירופה, יתפרסמו נתוני הצמיחה המתוקנים הרבעוניים בשעה 9:00 (gmt). בארה"ב, מירב תשומת הלב תהייה סקר adp המנבא את המשרות החדשות ללא המגזר החקלאי, כאשר הנתון הסטטיסטי צריך להתפרסם ביום שישי הקרוב. כמו כן, המשקיעים ימתינו בכיליון עיניים לפרוטוקולים של הפדרל רזרב בשעה 18:00 (gmt).



בזירה המקומית



המטבע הישראלי מאבד כרבע אחוז מערכו ביום שלישי וסוגר את המסחר סביב הרמות של 3.8040 אל מול הדולר. חוזקו של השטר הירוק כתוצאה מנפילות הבורסות ביום המסחר השני גרמו לשקל לרדת וזאת אל אף שהבנק המרכזי בישראל הודיעה כי משנה ומעלה את תחזית הצמיחה במשק המקומי לאפס בכל שנת 2009, הצפי הקודם עמד על התכווצות של 1.5% ולשנת 2010 העלה את התחזית לרמה של 2.5% במקום 1.5%. יחד עם זאת, שיעור האבטלה בשנים 2009 ו-2010 צפוי לגדול רמה של 8.3%.



החוזה העתידי על הזהב הגדיל רווחים ביום שלישי, זאת לאחר נפילות של יותר מ-3 דולר לאונקייה ביום המסחר הראשון השבוע. בנפילות הדרמטיות בשוק המניות של וולסטריט הזרימו כספים למטילי הזהב אל אף החדשות להתעמעמות בביקושים הפיזיים. טווח המסחר על החוזה של הזהב נע סביב הרמות של 935.7 דולר לרמת גבוהה של 964.55 דולר לאונקייה.



החוזה העתידי על המתכת היקרה סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 956.4 דולר לאונקייה.



החוזה העתידי על הנפט סגר בירידה ביום שלישי וממשיך את המגמה הדובית מתחילת השבוע זאת בקו אחד עם הנפילות של שוק המניות בוול סטריט בשל הדאגה הפוטנציאלית לכישלונות הבנקים.



השטר הירוק רשם עליות חדות כנגד העיקריים כאשר הביקוש למפלט בטוח גבר עם הנפילות במניות וגרר אחרי גם את מחירי הזהב השחור מטה.



היום המשקיעים יתמקדו בנתוני מלאי הנפט השבועיים בארה"ב אשר יתפרסמו בשעה 15:30 שעון לונדון. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 68.35 דולר לחבית.



הסקירה נכתבה על ידי רודיאן רחנייב מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully