וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מתוך 350 עובדי תדיראן יפוטרו כבר השנה

פנחס וולף

2.9.2009 / 10:38

כך הצהיר מנכ"ל המפעל בדיון מיוחד בועדת הכספים של הכנסת. בדיון התברר כי קיים רוכש אפשרי למפעל שימנע העברתו לסין - אך הוא דורש פטור מלא ממסים

גדעון צנטנר

200 מתוך 350 עובדי חברת תדיראן יפוטרו כבר השנה, עם סגירת פס הייצור במפעל החברה בעפולה - כך הצהיר היום מנכ"ל החברה, דני גולדשטיין, בדיון מיוחד סביב עתיד המפעל שנערך בועדת הכספים של הכנסת. "התנאים הכלכליים, ובמרכזם העובדה שמרבית המזגנים ממילא מיובאים מסין וכן התמריצים של הממשלה שם הופכים את הייצור בארץ ללא ריווחי. בנוסף, החברה הגלובאלית קיבלה החלטה לאיחוד התשתיות בסין", הסביר.

בדיון התגלה עוד כי קיים רוכש פוטנציאלי למפעל החברה בעפולה, דבר שימנע את העברתו לסין כמתוכנן - אך הוא דורש תמורת הרכישה פטור ממיסים. על פי הנאמר בדיון בעיריית עפולה מוכנים לוותר על תשלומי הארנונה (כל עוד יתאפשר הדבר חוקית) - במידה והמדינה תגיע להסדר עם המעוניין ברכישה בנוגע לפרטים האחרים של ההליך ודרישותיו. "עזיבת תדיראן את עפולה מהווה גזר דין מוות כלכלי לעיר. סגירת המפעל תגרום להוצאה של 10 מליון שקלים לדמי אבטלה. את הסכם הזה עדיף להשקיע בסיוע להמשך קיום המפעל בעיר", אמר ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) במהלך הדיון.

"מבחינת ישראל האיום הקיומי של המדינה זה אירן. מבחינתנו, האיום הקיומי זה סגירת המפעל" הגיב לדברים נציג העובדים, מאיר כהן. "31 בדצמבר זה מחר. אם לא נעשה משהו נמצא את עצמנו בבית. מה בקשתנו? יש רוכש פוטנציאלי שמוכן להיות האיש שירחיב את המפעל. אני לא יודע מה הוא רוצה. הצענו שנקים צוות של משרדי הממשלה השונים שישב בשולחן עגול ויראה לאן ניתן להגיע. המבחן האמיתי לעם שנראה שהממשלה לא רק אומרת אלא גם מסייעת לייצור".

בתום הדיון הוחלט להמשיכו בשבוע הבא במטרה לנסות ולמצוא פיתרון למשבר. "מעבר לעובדה שאי התערבות ממשלתית בנושא איננה אנושית - הישיבה בצד על הטריבונה, מבלי לעשות דבר למניעת פיטוריהם של מאות עובדי תדיראן היא מעשה לא יהודי" סיכם יו"ר הועדה חבר הכנסת משה גפני שהצהיר עוד: "לא נניח לעניין ונמשיך את הדיון בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • תדיראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully