וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי לשעבר, פולסון: "לו יכולתי להשיב את הגלגל, הייתי חוזר להיות מנכ"ל גולדמן סאקס"

ניו יורק טיימס

2.9.2009 / 10:33

בראיון ל"ואניטי פייר" התייסח פולסון להחלטות הממשל בזמן המשבר: "עשינו הכל באיחור"



הנרי פולסון לא ממש התלהב ממשרת שר האוצר אפילו לפני שהיכה בארה"ב אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר בתולדותיה, לדבריו. כעת הוא מספר על ספקות שהתעוררו בו לגבי הדרך שבה התמודד עם התפקיד.



בסדרת ראיונות למגזין "ואניטי פייר", שהתפרסמה בגיליון ספטמבר, ניסה פולסון להכחיש את הקשר שלו לכמה מההחלטות השנויות במחלוקת שהתקבלו בניסיון להימנע משפל נוסף והודה בכך ש"היינו באיחור בהכל", כשהוא מתכוון לתגובתו האיטית של הממשל למשבר בשוק הדיור ולמפולת בוול סטריט.



פולסון שוכנע ע"י חברו ועמיתו לשעבר ג'ון בולטן לוותר על עבודתו כמנכ"ל גולדמן סאקס ולהתמנות לשר האוצר השלישי בממשל בוש. פולסון נזכר כיצד כבר בשימוע לפני מינויו חלפה בראשו המחשבה "לו יכולתי להשיב את הגלגל, הייתי חוזר להיות מנכ"ל גולדמן סאקס", אמר ל"ואניטי פייר".



בראיונות נדמה כי פולסון מתכחש להחלטות שקיבל במהלך המשבר. כך למשל, כשהסביר את רכישת בר סטרנס על ידי ג'יי פי מורגן צ'ייס בשנה שעברה, אמר פולסון "בכל מקרה, העסקה היתה, סגרנו את העסקה", ואז תיקן את עצמו, ואמר "אנחנו לא סגרנו את העסקה. טים סגר את העסקה", כשהכוונה לטימותי גייתנר, שר האוצר הנוכחי, ששימש אז שיו"ר הבנק הפדרלי של ניו יורק.



באשר לכך שהניח לליהמן ברדרס לפשוט רגל בספטמבר, נימק פולסון את ההחלטה בעובדה שלאוצר לא היו אמצעים הולמים למתן סיוע פיננסי לבנק ההשקעות. הדבר נשמע מעט מוזר, בהתחשב בכך שהממשל אישר חילוץ של 85 מיליארד דולר לענקית הביטוח aig ממש יום למחרת. ואולם פולסון התכחש גם להחלטה הזו, ואמר שהיה זה הבנק הפדרלי, ולא משרד האוצר, שאירגן את הסיוע ל-aig.



פולסון דיבר בפתיחות על המעבר הקשה מראשות בנק השקעות גדול, לניהול אחד המשרדים החשובים בושינגטון. הוא נהיה מתוסכל מעבודה עם פוליטיקאים שאומרים דבר אחד באופן פרטי ודבר אחר בטלוויזיה.



שני פוליטיקאים דמוקרטים שפולסון הרפובליקאי דווקא הרעיף עליהם שבחים חמים היו ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים, וברני פרנק, היו"ר האסטרטיווי של ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים.
"זהו אדם בעל אינטלקט, מלא באנרגיה ואכפתי, שרוצה לחוקק ויודע כיצד לחוקק", אמר פולסון על פרנק, והוסיף כי חבל שהוא אינו רפובליקאי.



פרסום הראיונות מגיע חודש לפני פרסום ספרו האוטוביוגרפי של פולסון על חוויותיו מהמשבר הפיננסי, שעשוי להכיל פרטים נוספים על מה שהתרחש מאחורי הקלעים של המשבר. הספר ייקרא ”על הקצה: בתוך המירוץ לבלימת התמוטטותה של המערכת הפיננסית הגלובלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully