וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: מחירי הנפט משקפים בועה - המחיר הריאלי נמוך ב-50%

TheMarker Online

2.9.2009 / 15:30

ראובן פלטניק, ראש דסק הסחורות של איטריידר: מחיר הנפט ימשיך בתיקון למטה בהמשך השנה, כאשר המחיר הריאלי ממוקם ברמה של 40 דולר לחבית



תל אביב משלמת את מחיר הפחד בוול-סטריט



יניב ברוך מנהל חדר המסחר של איטריידר, סבור כי העלייה אמש במדד המעו"ף הינה לא יותר מאשר תיקון הירידות מתחילת השבוע. העלאת תחזית הצמיחה למשק לשנתיים הקרובות לא תגרום, לדברי ברוך, להמשך עליות ועל אף בלימת התכווצות הפעילות הכלכלית, תל אביב צפויה להמשיך לרדת.



צניחת המדדים המובילים בוולסטריט אמש בעקבות חששות המשקיעים מאפקט ספטמבר השחור, משמשת גם היא אבן נגף בדרכה של תל אביב ומונעת את המשך העליות לעת עתה.



להערכתו של יניב ברוך, בטווח הקצר מדד המעו"ף עלול אף להדרדר עד לרמה של 920 נקודות, אלא אם כן וולסטריט תתעשת ומשקיעיה יצליחו להתגבר חששם מהתגשמות נבואות הזעם שמיוחסות לחודש ספטמבר.

וול-סטריט מממשת את ספטמבר



המדדים המובילים בוול-סטריט סגרו אמש בירידות שערים חדות בהובלת מגזר הפיננסים. חרף עלייה במדד מנהלי הרכש לחודש אוגוסט שפורסם אמש בארה"ב, החשש מנבואות הזעם של חודש ספטמבר מצליח להשתלט על המסכים.



המשקיעים מעדיפים כעת למשוך את כספם ולשבת על הגדר עד יעבור זעם. המשקיע הממוצע בארה"ב חושש שהשוק חווה מאז חודש מארס ראלי קצת מוגזם, וכעת הוא עומד לפני תיקון חד. לראייה, מדד ה-vix (מדד הפחד) זינק אמש בשיעור של 11.09% עד לרמה של 29%, אמנם עדיין רחוק משיא של כ-83% בשנה שעברה, אבל הגבוה ביותר השנה.



לדברי ראובן פלטניק מחדר המסחר של איטריידר "מאחר ואת הירידות האחרונות של הבורסות לא ניתן לנעוץ בנתונים ריאליים כלשהם, יש לייחסן בעיקר לגורמים הפסיכולוגיים שמניעים כעת את השווקים, ע"ע אפקט ספטמבר.



השבועיים הקרובים יהיו מאוד קריטיים. אם ישכילו המשקיעים להתגבר על חששם, הבורסות עשויות להמשיך לצמוח כשפרסום נתונים חיוביים ברקע יסייע לכך. מנגד, אם ימשיכו הפחד והירידות להזין זה את זה, נבואות הזעם עלולות להתגשם וכדור השלג עלול לדרדר את הבורסות עד לרמות של תחילת השנה".



הנפט בדרך למימדיו הטבעיים



בסיומו של שבוע מסחר תנודתי אמש סגר הזהב השחור בירידה של 2.7% למחיר של 68.25 דולר לחבית. לדבריו של ראובן פלטניק, ראש דסק הסחורות של איטריידר, הירידות המשמעותיות בנפט מלוות גם בעלייה בנפח המסחר, מה שמעיד על מימושים שנעשים בידי גופים גדולים וקרנות שנהנו ממסחר ספקולטיבי בתקופה האחרונה.



עוד סבור פלטניק, שמחיר הנפט שטיפס השנה לרמות כמעט בועתיות, בתיאום מוחלט עם שווקי המניות, ימשיך בתיקון למטה בהמשך השנה, כאשר המחיר הריאלי ממוקם ברמה של 40 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully