וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה נפגש עם פישר בנוגע להדחת דנקנר מבנק הפועלים

צבי זרחיה

2.9.2009 / 21:01

לינדנשטראוס יחליט בימים הקרובים אם לפתוח בחקירה בפרשת נוגע להתנהלותו של בנק ישראל



מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, יחליט בימים הקרובים אם לפתוח בחקירה בפרשת נוגע להתנהלותו של בנק ישראל, כאשר דרש לפני כארבעה חודשים את הדחתו של דני דנקנר מתפקיד יו"ר בנק ה.



במסגרת החקירה שהוא מקיים בנושא, נפגש היום לינדנשטראוס עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. השניים דנו גם בחוק בנק ישראל החדש, הכולל מנגנון פיקוח חדש על קביעת השכר בבנק ישראל, שהמבקר מתנגד לו.



בין היתר, לפי החוק החדש תוקם מועצה מינהלית בבנק ישראל שתקבע את תנאי השכר והגימלאות בבנק, ואם המועצה תחליט על שינויים היא תודיע על כך לשר האוצר המוסמך להביע התנגדות להסכם. הסעיף הזה אושר בפשרה על ידי משרד ר בעקבות חילוקי דעות קשים בעניין בין שר האוצר יובל שטייניץ לבין פישר.



המבקר החל לחקור את דרישתו של בנק ישראל להדחתו של דנקנר העניין בסוף מאי 2009 בעקבות פגישה שקיים עם שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים. אריסון התלוננה אצל המבקר על הנגיד פישר ועל המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו.



המבקר קיבל מסמכים מאריסון ומבנק ישראל, אך לא קיבל את כל החומר בעניין מהבנק המרכזי. באחרונה קיבל לינדנשטראוס מכתב מעורך דינו של דנקנר, יורם ראב"ד, בו נכתב כי דנקנר מוכן לשתף פעולה ולהופיע בפני המבקר בעניין. עו"ד ראב"ד מסר בתגובה כי "דני דנקנר כמובן ישתף פעולה ככל שיתבקש עם המבקר, כמו גם עם רשות אחרת".



בעניין חוק בנק ישראל שיגר באחרונה המבקר מכתב אל יו"ר ועדת השרים לחקיקה, שר המשפטים יעקב נאמן, בו מתח ביקורת על הצעת חוק בנק ישראל. המבקר כתב לנאמן כי "החלשת הסדרי הפיקוח על תנאי השכר עלולה לגרום לחריגות שכר שיעלו למשק הרבה מאוד כסף. מצאתי לנכון להביע בפניך את דאגתי מהחלשת מנגנוני הפיקוח על השכר ומהאפשרות הסבירה שזה עלול להוות תקדים עבור גופים אחרים". המבקר הוסיף כי "אחד המקרים הבולטים בהם עסק מבקר המדינה בשנים אחרונות הוא חריגות השכר ותנאי העבודה בבנק ישראל. היקפן וחומרתן של חריגות אלה הביאו גם לתהודה ציבורית נרחבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully