וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית גלוב מממשת אופציות באטריום; רוני סופר: אנחנו מפסיקים להיות שוטר שמפקח על תשלום לבעל האג"ח

מיכאל רוכוורגר

3.9.2009 / 13:18

ממירה אג"ח וכתבי אופציה למניות אטריום ברווח חשבונאי של 1.25 מיליארד שקל



חברת הנדל"ן , שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מצליחה לצמצם נזקים שנגרמו לה בשנה שעברה בגין ההשקעה בחברת הנדל"ן האוסטרית אטריום, שבוצעה לראשונה במארס 2008. ההשקעה בוצעה יחד עם קרן השקעות cpi של סיטי בנק והייתה אמורה להיות עסקת הרכישה הגדולה בהיסטוריה של החברה. בעקבות ההשקעה מחקה גזית גלוב מאות מיליוני שקלים בגין ירידת שווי הנכסים.



"עד עכשיו ישבנו יותר כמו שוטר בכובע של נושה ודאגנו שלאטריום יהיה כסף לשלם לבעלי האג"ח, וכעת אנחנו הופכים לבעלי המניות הגדולים של החברה. זה זמן טוב עבור אטריום להתחיל לנצל הזדמנויות בשווקים". כך אמר על העסקה רוני סופר, ממלא מקום מנכ"ל החברה. "בעקבות השיפור בניהול החברה, התבהרות מסוימת בשווקים ובמחירי הנכסים והמניות גזית גלוב הרגישה שזה הזמן המתאים עבורה לשנות את מבנה ההשקעה", הוסיף.



החברה ניצלה צניחה של למעלה מ-50% במניות חברת הנדל"ן האוסטרית אטריום בשנה האחרונה, כדי לשנות את מבנה ההשקעה המקורי ולהגדיל משמעותית את החזקתה בחברה. זאת, באמצעות המרת כל האג"ח, בהיקף של כ-231.1 מיליון יורו ערך נקוב, שהיו ניתנות להמרה למניות אטריום, עד אוגוסט 2015. גזית גלוב תממש גם כתבי אופציה בסך 2.7 מיליון יורו שהוחזקו על ידה, ל-79.6 מיליון מניות אטריום. במסגרת העסקה גם cpi תמיר 196.8 מיליון אג"ח שבבעלותה למניות אטריום.



נכון לסוף יוני הסכם שווי ההחזקה של גזית גלוב במניות, כתבי אופציה ובאג"ח הניתנות להמרה בכ-377 מיליון יורו. עם השלמת העסקה והמרת האג"ח וכתבי אופציה תחזיק גזית גלוב ב-107.6 מיליון מניות אטריום, המשקפות עלות השקעה ממוצעת של 3.5 יורו למניה - נמוך ב-8.5% ממחירה של אטריום בבורסת וינה ובבורסת יורונקסט באמסטרדם.



עם השלמת העסקה, תגדל ההחזקה של גזית גלוב באטריום מ-12.5% ל-29.1% ו-cpi תחזיק בכ-19.6% מאטריום, כשלגזית גלוב שמורה הזכות למינוי 4 דירקטורים וכן מינוי מנכ"ל ויו"ר. אטריום תחלק דיווידנד חד פעמי של חצי יורו למניה תוך 30 יום לאחר השלמת העסקה, כשחלקה של גזית גלוב בדיווידנד יעמוד על כ-300 מיליון שקל. לאחר חלוקת הדיווידנד יעמוד ההון עצמי של אטריום לכ-2 מיליארד יורו; המינוף הפיננסי של החברה יירד מ-65.6% ל-63.4% ובקופתה יישארו מזומנים של כ-650 מיליון יורו. כמו כן אטריום תחסוך תשלומי ריבית שנתיים של כ-46 מיליון יורו שהיא היתה אמורה לשלם עד אוגוסט 2015 בגין אג"ח שהונפק לגזית גלוב ול-cpi.



"אני יכול להבטיח שלאורך זמן נדע להשקיע את הכסף הזה באחריות תוך השאת ערך לבעלי המניות", אמר דורי סגל, סגן יו"ר קבוצת גזית בשיחת ועידה עם האנליסטים שקיימה גזית גלוב.



בגזית גלוב מציינים עוד כי אטריום מתכוונת ליישם החל מדצמבר 2009 מדיניות דיווידנד רבעונית, כך שתחלק מדי רבעון 0.12 יורו למניה. גזית גלוב ו-cpi התחייבו לפעול לכך שהמניות שהוקצו להן יירשמו למסחר תוך 6 חודשים מהשלמת העסקה.



השלמת העסקה מותנית בין השאר באישור אסיפת בעלי המניות של אטריום וכן באישורים של רשויות ההגבלים העסקיים. אם תושלם העסקה בגזית מעריכים כי היא צפויה לרשום רווח חשבונאי של כ-1.25 מיליארד שקל, בשל הפרש בין עלות ההשקעה באטריום הרשומה בספריה לבין שווי שוק של השקעה זו בבורסה.



גיל קוטלר, סמנכ"ל הכספים של גזית גלוב, ציין בשיחת ועידה עם האנליסטים כי בשלב זה אין שינוי במימון עסקת אטריום, שנלקח מבנקים ישראליים בהיקף של כ-400 מיליון יורו.



"בעקבות העסקה הופכות מניות אטריום להחזקה שנייה בגודלה בתיק ההשקעות של גזית גלוב, ואיך שלא נסתכל על זה מדובר בהצפת ערך משמעותית לגזית גלוב, המוערכת על ידנו בכ-350 מיליון שקל", כתב על העסקה יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה ברוקראז'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully