וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75% מבעלי החוב החליטו: פירעון מיידי לאג"ח א של אסים השקעות

נועם בר

3.9.2009 / 14:24

ההחלטה אוסרת על הנהלת אסים למכור נכסים ולאשר משכורות; באחרונה נרכשה אסים על ידי נץ בונדס



אסיפת מחזיקי אג"ח א באסים אישרה החלטה מיוחדת לפירעון מיידי של סדרה א של אג"ח החברה. ההחלטה אושרה ברוב של יותר מ-75% כנדרש בהחלטות מסוג זה. ההחלטה נותנת לבעלים החדשים באסים, חברת נץ בונדס, ארכה של 30 יום לייצב את החברה ולהסיר את החשש שאסים לא תשלם את החוב למשקיעים. במשך התקופה הזו אוסרת ההחלטה על חברת נץ בונדס לבצע דיס-פוזיציה בנכסי החברה מכל סוג. ההחלטה אוסרת על אסים לחלק דיווידנד, לשלם דמי ניהול ולאשר משכורות חדשות בחברה. כמו כן מחייבת ההחלטה את הבעלים החדשים באסים לנהוג בשקיפות מלאה מול מחזיקי האג"ח.



אם דרישות מחזיקי האג"ח לא ייענו, מאפשרת ההחלטה פירעון מיידי של החוב על ידי מימוש הביטחונות שניתנו למחזיקי האיגרות - מניות אסים בחברת הבת אסים נדל"ן.



אסיפת מחזיקי האג"ח נמשכה במהלך שלושת הימים האחרונים ובמהלכה ניסו בעלי החברה החדשים לשכנע בכל דרך את מחזיקי האג"ח להימנע מההחלטה, אך ללא הועיל. אסים חייבת בסדרה א של אגרות החוב שלה 90 מיליון שקל ועוד כ- 31 מיליון שקל באג"ח ב.



אסים קיבלה באחרונה אזהרת עסק חי חמורה, שמטילה ספק ביכולתה להחזיר את חובותיה ולהמשיך בפעילות שוטפת. מהדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השני עולה הפסד של 13.3 מיליון שקל לעומת רווח של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הונה העצמי של החברה הצטמצם ב-41% לעומת סוף הרבעון המקביל ב-2008 והסתכם ב-25.7 מיליון שקל בלבד. לאחר הרכישה היתה בידי קייזמן חברה עם קופת מזומנים בהיקף של כ-45 מיליון שקל שהספיקה לעמידה בהתחייבויות האג"ח של החברה בשנתיים הסמוכות. שנה אחר כך קופת המזומנים הפנויה לשימוש הידלדלה והסתכמה בכ-4 מיליון שקל. ערך הנכסים של אסים נשחק ועמד בסוף יוני על 139 מיליון שקל, לעומת 187 מיליון שקל בסוף יוני בשנה שעברה.



במהלך המגעים להסדר החוב מכר עדי קייזמן בתוך 48 שעות את השליטה בחברה לנץ בונדס, שהיתה עד לאחרונה שלד בורסאי. לאחר הרכישה הוחלף הדירקטוריון באנשי נץ בונדס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully