וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בארה"ב: המלצות חברות דירוג האשראי לא חוסות תחת הגנת חופש הביטוי

סוכנויות הידיעות

3.9.2009 / 14:52

החברות נתבעו בטענה כי התרשלו בדירוג אג"ח מבוססות סאבפריים שקרסו



בית המשפט בארה"ב לא קיבל את טענת ההגנה של סוכנויות דירוג האשראי מודי'ס וסטנדרד אנד פורס, לפיה יש לדחות תביעה נגדן שכן המלצותיהן חוסות תחת חופש הביטוי. התביעה הוגשה על ידי משקיעים שטענו כי החברות התרשלו בכך שדירגו בדירוג מקסימלי אג"ח מגובות משכנתאות סאבפריים שקרסו סמשבר.



ההחלטה של שופטת בית המשפט המחוזי בניו יורק, שירה שיינדלין, עשויה להשפיע גם על סוכנות דירוג האשראי פיץ' וסוכנויות נוספות, אשר טענו שדירוג אשראי מוגן במסגרת חופש הביטוי. שיינדלין קבעה כי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב לא תקף במקרה זה מכיוון שהמלצות חברות דירוג האשראי הופצו למספר מצומצם של משקיעים ולא לציבור הרחב.



המשקיעים תובעים את חברות דירוג אשראי בשל אבדן כספם לאחר שחברות הדירוג העניקו דירוג גבוה לאג"ח המגובות במשכנתאות סאבפריים ולהשקעות נוספות המגובות בנכסים. אותן אג"ח שהביאו לאבדן כספי המשקיעים כוללות משכנתאות מגובות בנכסים אשר קיבלו "את דירוג האשראי הגבוה ביותר באי פעם", לפי קביעת בית המשפט.



האג"ח התרסקו בתקופת מחנק האשראי והביאו לכך שהחברות שהנפיקו אותן לא יכולות היו לשלם את החובות למשקיעים. החברות שילמו סכום קטן יותר, אשר החזיר למשקיעים רק חלק מההשקעה שלהם במקרה הטוב, או הותירו אותם עם אג"ח חסרות ערך במקרה הרע.



המשקיעים תובעים את הפסדיהם וטוענים כי הדירוג שניתן על ידי הסוכנויות הוא הונאה, רשלנות והפרת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully