וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים עסקיים באירופה תחקור את עסקת רכישת סאן מיקרוסיסטמס על ידי אורקל

סוכנויות הידיעות

3.9.2009 / 17:50

זאת בעקבות חשש לפגיעה בתחרותיות ולעליית המחירים לצרכנים



הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי פתחה בחקירת עסקת הרכישה של סאן מיקרוסיסטמס על ידי חברת התוכנה אורקל. החקירה מגיעה בעקבות חששות לפגיעה בתחרותיות ולעליית המחירים לצרכנים - לפי הנציבות האירופית. הרשות להגבלים עסקיים תכריע בנושא עד ל-19 בינואר.



נציגי הרשות מסרו כי "הרשות להגבלים עסקיים צריכה לבחון מקרוב את ההשפעות של העסקה על התחרותיות באירופה". בחודש אפריל הודיעה אורקל כי תרכוש את סאן תמורת 7.4 מיליארד דולר (5.6 מיליארד דולר בניכוי חובות). לפני כשבוע אישר משרד המשפטים האמריקאי את העסקה. בעלי המניות של סאן אישרו את העסקה בסוף חודש יולי ברוב של 62%.



העסקה בין שתי החברות הפתיעה את השווקים. בחודש מארס ניהלה סאן מגעים עם יבמ לרכישתה, אולם המגעים הופסקו בשל אי הסכמה על פרטי העסקה. עם פרסום ההודעה, ירדה מניית אורקל ב-3.5% במסחר לפני הפתיחה ומניית סאן זינקה ב-37%.



רכישתה של סאן אמורה להגדיל את הרווח למניה של אורקל ב-15 סנט למניה ואת הרווח התפעולי ב-1.5 מיליארד דולר בשנה הראשונה וב-2 מיליארד דולר בשנה השנייה, להערכת נשיאת אורקל, צפרה כץ. הרכישה תיתן בידי אורקל בעלות על שני נכסי מפתח של סאן, אמר מנכ"ל החברה לארי אליסון. האחד ג'אווה - שפת התוכנה שמשמשת בסיס ליישומים אינטרנטיים רבים, וכן סולריס, מערכת הפעלה שפיתחה סאן, שהיא הפלטפורמה העיקרית של מסדי הנתונים באורקל מזה זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully