כושר ללא עושר

כדי לשמור על כושר לא חייבים לשלם הרבה כסף, ואפילו לא צריך לצאת מהבית. מגוון אביזרי ספורט מתאימים לפעילות ביתית, והשאלה היא רק איך מתמידים באימונים

מאת רוני לוין

הקיץ נגמר, החגים בפתח - והפעם (בדומה לפעמים רבות אחרות) אתם נחושים להתחיל בשגרת כושר יומית; לא הרבה, רק חצי שעה בכל יום. הבעיה היא, שבכל עשרות הפעמים האחרונות שקיבלתם החלטה מסוג זה, היא החזיקה מעמד בדיוק שבוע. נרשמתם לחדר כושר, עשיתם מנוי לבריכה או לחוג התעמלות - אבל שום דבר לא עזר, ותחושת התבוסתנות העכירה את מצב רוחכם.

אתם יכולים להתנחם בעובדה שאתם לא לבד, אבל השאלה הגדולה נותרת פתוחה: מה עושים? אפשרות מעניינת, ואפילו מהנה, היא קונסולת ה-Wii של נינטנדו. היתרון הגדול שלה הוא שלא תצטרכו לצאת מהבית או מהמשרד כדי להתעמל. המכשיר, שהיה ברשימת המשאלות של בני נוער או מכורים למשחקי וידיאו בלבד, נהפך מאז שהושק בסוף 2006 למכשיר פופולרי, שאפילו ההורים משתמשים בו. כל זה קרה כשנינטנדו הבינה את הפוטנציאל שבשילוב הטרנד הבריאותי ויכולות הקונסולה, והוציאה את ה-Wii Fit.

מדובר במשטח שנראה כמו מדרגה מפלסטיק, ומסוגל לחשב את הלחץ שמופעל עליו על ידי המשתמש. המשטח מגיע עם ערכת Fitness שכוללת לא רק שיעורי יוגה וחיטוב עם מאמן אישי וירטואלי, אלא גם עבודה אירובית ותרגילי שיווי משקל. הערכה מודדת, שוקלת, ומחשבת את אחוז השומן הרצוי בגוף.

הייחוד של הקונסולה הוא ביכולתה לזהות את התנועה של המשתמש בעזרת בקר שליטה, וזו מתורגמת לתוך המשחק עצמו ומכריחה את המשתמש להניח את הנשנושים בצד, לקום מהספה ולעבוד. בקר השליטה שמגיע עם הקונסולה נהפך למחבט טניס, מקל גולף או זוג כפפות אגרוף, בהתאם למשחק. תוכנית האימונים של הקונסולה היא לפי בקשה, והמכשיר גם יתעניין אם היה לכם קשה או קל באימון הקודם. מחירה של הקונסולה בוואלה שופס הוא 1,898 שקל. ה-Wii Fit עולה עוד 649 שקל.

אם אתם לא חובבי קונסולות ולא רוצים להוציא סכום גבוה על מכשיר שלא תעשו בו שימוש יש גם אפשרויות אחרות. ארבעה מומחי כושר מתחומים שונים ממליצים על אביזרי כושר ביתיים שלא ייהפכו לפסלים סביבתיים בסלון.

עוד בוואלה! NEWS

הטיפול בכאב הברכיים שמחזיר לתפקוד מלא - ללא כאב

לכתבה המלאה

מזרן

מזרן עשוי גומי הוא אביזר רב שימושי, המתגלגל לקוטר קטן. אפשר להשתמש בו בבית, אפשר ורצוי לקחת אותו כמצע לדשא בפיקניקים, לחוף הים ולכל מקום בעולם שבו תרצו להתאמן. אפשר לעשות עליו לא רק תרגול שלם, אלא גם תרגילי נשימה בישיבה. הוא מעולה למי שרוצה לעשות מדיטציה ומשובח להרפיה בשכיבה.

"המזרן כמכשיר כושר הוא גם המוצר הטוב ביותר להתמקדות, מאחר שהוא תוחם את פעילות המתעמל ומסמן את החלל והמרחב של הפעילות", מסבירה מירי חרובי ממשכן היוגה מירי וגלעד חרובי. "אורכו אמור להיות בדרך כלל כאורך הגוף ועוד קצת. לאנשים גבוהים מומלץ לרכוש מזרנים ארוכים יותר. והכי חשוב - הוא מתאים לכולם, מגיל שנתיים או אפילו לפני, בפעילות משותפת של אם וילד, ועד למבוגרים מאוד".

תרגיל מומלץ: עמדו בקדמת המזרן. הרימו ידיים למעלה בשאיפה. הורידו את הידיים עד למטה, למזרן, בנשיפה. קיפצו עם שתי הרגליים אחורה והרימו את החלק האחורי של הגוף. קחו את המבט אל התקרה. החזירו את המבט אל הרגליים. הישארו בתנוחת "כלב מביט לאחור" לחמש נשימות. בזמן התרגיל, דאגו למתוח את המזרן בין הידיים והרגליים ליצירת משולש.

מחיר: החל ב-60 שקל.

להשיג: www.yogashop.co.il

הליכון מתקפל

מכשירי כושר אירוביים כמו הליכונים, סטפרים ואופניים מאפשרים לשלוט בקצב ובעוצמת הפעילות, הכוללת שימור דופק שמוגדר כשורף שומן. יש גם מכשירים שמשלימים אותם - אלו המכשירים שתורמים לכוח השרירים, וכאן רמת הגיוון גבוהה. המכשיר שהכי מתאים הוא מולטי טריינר, אבל אתו באמת יש סכנה שייהפך למתלה מגבות.

"אני ממליץ על הליכון או מסלול ריצה, כי אלה הפעולות הטבעיות לגוף האדם. הליכה או ריצה נחשבות פעילויות הנקראות מיומניות בסיסיות - פעיליות שאינן מצריכות מידע קודם, כל אחד יכול לבצע אותן והן מפעילות קבוצות שרירים גדולות", מסביר אייל אמון, מנהל מקצועי בהולמס פלייס. "כשקבוצות שרירים אלה פועלות, צריכת החמצן בגוף עולה - ויחד אתה עולה גם הדופק. אלה הפרמטרים המשמעותיים ביותר שיוצרים את אפקט האימון במערכת הלב, כלי הדם והריאות".

בחירת מכשיר הליכה צריכה להיות תלויה, בראש ובראשונה, בתקציב העומד לרשותכם. גם אם התקציב מוגבל, אל תוותרו לעצמכם - כל מסילה נעה יכולה להיות פתרון הולם. אם התקציב שלכם חופשי יותר, בקשו מכשיר שיודע למדוד את הדופק במהלך הפעילות. "דבר נוסף בעל חשיבות בבחירת ההליכון המתאים הוא שיפוע המסילה. מכשיר שיכול לייצר שיפוע בגובה משתנה יוכל לסייע בהעלאת דרגות קושי ולדמות צעידה במשטחים שונים בטבע, שאינם מישור בלבד", הוסיף אמון.

תרגיל מומלץ: לפני שאתם מתחילים קבעו לכם את המטרה. לאחר מכן כדאי לבנות תוכנית אימונים אישית עם מדריך. אחרי שמשיגים את המטרה, אפשר להתקדם למטרה הבאה.

מחיר: מסלול ריצה יורק: 2,999-3,901 שקל.

להשיג: http://gilsport.co.il

ג'ים סטיק

ה"מכשיר" הכי חשוב בחדר הכושר הוא המדריך. לכן אם מתכוונים להתאמן בבית, צריך לוודא שאתם בוחרים מכשיר שתרצו להשתמש בו. "יש עשרות אביזרים שונים בשוק לאימון ביתי. ודאו שסוג המכשיר שבחרתם רלוונטי למטרת האימון, וקבלו הדרכה כיצד להשתמש בו מבעלי מקצוע מתאימים, גם אם זה יעלה כמה שקלים נוספים", מסביר אייל אמון, מנהל מקצועי בהולמס פלייס. "כמכשיר כושר ביתי, אני ממליץ על הג'ים סטיק - מוט ברזל שמתפרק לשני חלקים, עם גומיות בשני קצותיו לביצוע תרגילי התנגדות".

תרגיל מומלץ: כל תרגיל שתנועתו מחקה תנועה יומיומית דוגמת הסקוואט - המאפיין הרמת חפצים או קימה מכיסא שאותם אנו מבצעים עשרות פעמים ביום. התרגיל מחזק את מערכת השרירים, ומקל על העומס על עמוד השדרה והדיסקים הבין חולייתיים. את התנועה יש לבצע עם כוח התנופה קדימה במעבר ממצב כריעה לעמידה. מומלץ לבצע את התרגילים לפחות 20 דקות ברצף, כדי להגביר את קצב פעימות הלב.

מחיר: 399 שקל.

להשיג: www.israelbody.org

אביזרי ספורט קטנים - משקולות, גומיות, כדורים ופיטבול

אביזרים לפעילות גופנית בבית צריכים להיות קטנים, כאלה שאפשר לרכוש בכל חנות לאביזרי ספורט - משקוליות, גומיות, גלילים או כדורים בגדלים שונים. "חשוב לבחור באביזרים רבגוניים שמאפשרים להפעיל מספר רב של שרירים בתנוחות שונות, ושאפשר גם לקחת אותם לכל מקום", מדגישה גלית פרי, אחראית חיטוב בסטודיו C. אביזרים מסוג זה מאפשרים לעבוד על הגוף בזמן שעושים דברים אחרים, אפילו כשיושבים בבית מול הטלוויזיה. כך למשל, אפשר לקחת את הגליל, לשים אותו בין הירכיים ולמחוץ אותו.

"לצד המכשירים הקומפקטיים, אני ממליצה על הפיטבול - כדור ענק שמשמש בדרך כלל לפיזיותרפיה. "הפיטבול מתאים לכולם ומגיע במידות שונות, אבל הוא ממש מצוין לנשים בהריון, כי מרכז הכובד משתנה בתקופה זו והכדור עובד בעיקר על שיווי משקל. הפיטבול מחייב את המתעמל לייצב את עצמו עליו. הפעולה הזו מפעילה את כל השרירים הפנימיים המייצבים כבר ברגע ששוכבים עליו. השימוש בפיטבול אינו פשוט כמו שהוא נראה, וכדאי לקבל תרגילים ממישהו שמבין", הוסיפה פרי.

תרגילים מומלצים:

פיטבול: שבו על הפיטבול ונסו להרים יד אחת ורגל אחת לסירוגין. השמירה על שיווי המשקל מגייסת שרירים מייצבים שחשוב מאוד לעבוד עליהם.

גליל: את התרגיל ניתן לעשות בשכיבה או בישיבה בעזרת כדור קשיח קטן, מהסוג שיש לילדים או אפילו באמצעות כרית. קחו את הגליל ושימו אותו בין כפות הידיים. שמרו על מרפקים פתוחים בגובה החזה. התחילו למחוץ אותו פנימה במטרה לקרב בין שתי כפות הידיים. תרגלי מצוין לשרירי החזה.

מחירים: כדורים החל ב-23 שקל, גומיות החל ב-37 שקל, גליל החל ב-199 שקל.

להשיג: www.energym.co.il

הממליצים: מירי חרובי, משכן היוגה מירי וגלעד חרובי; אייל אמון, הולמס פלייס; וגלית פרי, סטודיו C

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully