וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: הירידות הן בגדר מימוש טבעי - סבירות גבוהה להמשך העליות; לאומי: עליות עם תנודתיות גבוהה

נתן שבע

4.9.2009 / 10:11

בנק הפועלים: המכפיל בשוק המניות נמוך בהשוואה לעבר ובהשוואה למדינות אחרות



למעט יום המסחר האחרון של השבוע התאפיין שבוע המסחר בעיקר בירידות שערים כאשר פרשיית אפריקה ישראל היא בין הסיבות העיקריות לירידות.



במחלקת המחקר של בנק הפועלים מציינים כי ירידות השערים שנרשמו לאחרונה בבורסה בתל אביב הן מימוש רווחים טבעי, שעלול להמשך בטווח הקצר, בהתאם למגמה שתירשם בשוקי העולם. "מחד, הבורסה בתל אביב רשמה תשואה עודפת על השווקים המערביים, מה ש"מזמין" מימושי רווחים. מנגד, המכפיל העתידי בתל אביב נמוך מהממוצע הרב שנתי שלו (בדומה לשאר העולם), והינו נמוך בהשוואה לשווקים המערביים – מה שעשוי לתמוך בבורסה המקומית בהשוואה לעולם", כותבים שם.



בבנק מציינים כי מנתוני datastream ניתן ללמוד, כי במרבית השווקים המכפיל העתידי (המנה המתקבלת מחלוקת שווי השוק של החברות ברווח הצפוי שלהם) נמוך מהממוצע הרב שנתי שלו, למעט סין, שם המכפיל העתידי דווקא גבוה מהממוצע. המכפיל העתידי בישראל נמוך גם בהשוואה לשאר המדינות כאשר המכפיל העתידי בישראל עומד על 12.2 לעומת מכפיל עתידי ממוצע היסטורי של 14.6.



הסבירות גבוהה יותר היא להמשך המגמה החיובית בטווח הבינוני והארוך, בעיקר נוכח התשואות האלטרנטיוויות הנמוכות יחסית (גם לאחר העלאת הריבית במשק). תמיכה נוספת צפויה לשוק מכיוון הכלכלה, נוכח הצפי להמשך השיפור בתוצאות החברות והסביבה המקרו כלכלית, לאור ההערכות כי הכלכלה המקומית עברה את נקודת השפל במשבר הנוכחי", מציינים בבנק.



על מנת לפזר את הסיכון בתיק הנכסים, ממליצים בבנק לבצע פיזור גיאוגרפי של הרכיב המנייתי ומעניקים "משקל יתר" למניות בארה"ב ובשווקים המתפתחים כגון סין וברזיל (אם כי בהם הסיכון מטבע הדברים גבוה יותר).



במחקלת המחקר של בנק לאומי מציינים כי בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להשאר גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully