וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל: "ביטול מוקדם מדי של תמריצים כלכליים עלול לבלום התאוששות הכלכלה העולמית"

סוכנויות הידיעות

4.9.2009 / 17:26

המגזר הפיננסי אינו חסין מפני חוסר יציבות נוספת; יש להגביל הבונוסים, אמר יו"ר קרן, דומיניק שטראוס-קאהן



יו"ר קרן המטבע הבינ"ל (imf), דומיניק שטראוס-קאהן, הזהיר מפני סכנה ממשית כי קובעי מדיניות ברחבי העולם יבטלו תמריצים כלכליים מוקדם מדי, ויעמידו בכך בסכנה את התאוששות הכלכלה הגלובלית מהמיתון, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"לאור שבריריות ההתאוששות, קיימות סכנות לכך שהיא תיעצר", אמר שטראוס-קאהן, בנאום בברלין. "יציאה מוקדמת מדי ממדיניות מוניטרית ותקציבית מרחיבה היא מקור הדאגה העיקרי", הוסיף.



שטראוס-קאהן אמנם העריך כי נראה שהכלכלה העולמית יוצאת מהמיתון, והזכיר את צרפת וגרמניה, אולם הוסיף כי ההתאוששות עלולה להיות איטית. המגזר הפיננסי אף הוא אינו חסין מפני חוסר יציבות נוספת, "במיוחד אם המאמצים להשיב את הבנקים לאיתנם לא יושלמו", אמר.



דבריו של שטראוס-קאהן דומים למילות אזהרה שהשמיעו קובעי מדיניות אחרים, בהם שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, ושרת האוצר של צרפת, קריסטין לגארד, לקראת הפגישה הצפויה של שרי האוצר של מדינות ה-g20 שנפתחת היום בלונדון.



שטראוס-קאהן הביע תמיכה בניסיונות להכניס שינויים במדיניות הבונוסים של המגזר הפיננסי, סוגיה שעתידים להעלות בפסגת מנהיגי מדינות ה-g20 שתתקיים בהמשך החודש, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אשר קראו לעמיתיהם ב-g20 להטיל הגבלות כלל עולמיות על היקף הבונוסים במגזר הבנקאי.



"קובעי המדיניות צריכים לפעול בנחישות כדי לתת מענה לתרבות נטילת הסיכונים אשר הפכה לסימן ההיכר של חברות הפיננסים הגדולות - אשר מעניקה בונוסים נדיבים על רווחים גבוהים בטווח הקצר, מבלי להקדיש די תשומת לב לסיכונים בטווח הארוך", אמר שטראוס-קאהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully