וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון ב-G-20: "הכלכלה בצומת מכריע"

סוכנויות הידיעות

5.9.2009 / 16:39

ראש ממשלת בריטניה קרא למנהיגי העולם להביע מחויבות מלאה וברורה למאמצים נוספים להאיץ את הצמיחה הכלכלית. בראון אמר את הדברים בפתיחת כנס ה-G-20

רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר בסוף השבוע כי הכלכלה נמצאת ב"צומת מכריע", וקרא למנהיגי העולם להביע מחויבות מלאה וברורה למאמצים נוספים להאיץ את הצמיחה הכלכלית. בראון אמר את הדברים בפתיחת כנס ה-G-20 של עשרים הכלכלות העשירות והמפותחות, והתריע מפני "שאננות וביטחון מופרז" על רקע הסימנים אשר מעידים על תפנית חיובית בכלכלה העולמית.

"אנו נפגשים בצומת מכרעת לשיתוף פעולה בכלכלה העולמית", אמר בראון. "ה-G-20 צריכים להסכים על מנדט ברור שלא משתמע לשתי פנים למתן עדיפות לחידוש הצמיחה העולמית ולסיוע למדינות להשיג צמיחה בת קיימה בעתיד". בראון הדגיש גם את הצורך ברפורמה בתעשיית הבנקים ובהצבת מגבלות על הבונוסים, וקרא לסנקציות נגד מדינות המשמשות כמפלטי מס אשר יחלו בתחילת השנה הבאה.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה היום כי שרי האוצר בפסגת ה-G-20קרובים להשגת הסכם להטלת מגבלות על הבונוסים לבנקאים, נושא שקיבל דגש מיוחד בפסגה הנוכחית, על רקע הלחץ הציבורי. "אנחנו קרובים להשגת הסכם של מערכת כללים עולמית", אמר מקור ממדינות ה-G-7 לסוכנות הידיעות. והוסיף כי תחת ההצעה, יוענקו הבונוסים בהתבסס על ביצועים לטווח ארוך ולא על הטווח הקצר, וישולמו חלקית במניות.

סוגיית הבונוסים לבנקאים איימה ליצור מחלוקת בין ארה"ב ובריטניה לבין שאר מדינות אירופה, בהובלת צרפת וגרמניה. צרפת קראה להטיל מגבלות מחייבות על הבונוסים, רעיון שלו התנגדו בריטניה וארה"ב.

המקור, שביקש להישאר בעילום שם, אמר כי "במהלך הלילה חלה התקדמות בנושא זה", והוסיף כי, "צרפת לא שכחה את נושא המגבלות, אך הפגינה גמישות". אנליסטים טוענים כי הבונוסים הגדולים עודדו רווחים בטווח הקצר, וגרמו לפיכך לבנקים לקבל החלטות פזיזות אשר תרמו ליצירת המשבר הכלכלי העולמי.

שרי אוצר מ-20 המדינות נועדים בלונדון כדי לדון בצעדים הבאים בשיקום הכלכלה העולמית ובהנחת היסודות לפסגת מנהיגי ה-g20 שתיערך בפיטסבורג ב-24-25 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully