וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל" ו"ניו יורק טיימס" יוציאו מהדורות מקומיות בסן פרנסיסקו

ניו יורק טיימס

6.9.2009 / 15:49

העיתונים הארציים מנסים לנצל את דעיכתם של העיתונים המקומיים ולהגדיל את קהל קוראיהם בעיר



העיתונים "וול סטריט ג'ורנל" ו"ניו יורק טיימס" מתכננים להוציא לאור מהדורות מיוחדות בסן פרנסיסקו, בהן ישולבו יותר חדשות מקומיות, בתקווה לזכות בקוראים ומפרסמים חדשים. זוהי האסטרטגיה החדשה שבה נוקטים שני העיתונים הארציים הוותיקים, בניסיון לנצל את דעיכתם של העיתונים המקומיים.



פול בסקוברט, סמנכ"ל השיווק בחברת דאו ג'ונס קונסיומר מדיה, החטיבה של ניוז קורפ שבבעלותה גם ה"וול סטריט ג'ורנל", אישר כי העיתון אכן שוקל להוציא את המהדורה בהמשך השנה. "זהו קהל משכיל, מודע למתרחש בעולם, והמחקר שלנו מראה שיש צורך בשוק במוצר חדשותי איכותי". מ"ניו יורק טיימס" לא נמסרה תגובה.



במסגרת המהדורה המקומית בסן פרנסיסקו יתווספו למהדורה הרגילה עמוד או שניים של חדשות כלליות מאיזור קליפורניה, ככל הנראה אחת בשבוע. זאת בשונה מניסיונות קודמים של החטיבה בסן פרנסיסקו להוציא לאור מהדורות מקומיות, שהתמקדו בחדשות כלכליות. העיתון, שבסיסו בניו יורק, מבקש להוציא לאור גם מהדורה ניו יורקית, שבה יושם דגש על נושאים נוספים, כגון תרבות ואמנות.



התוכניות של "וול סטריט ג'ורנל" הן בהתאם לחזונו של רופרט מרדוק, יו"ר ניוז קורפ, שמעוניין להרחיב את העיתון אל מעבר לתחומים המסורתיים של חדשות כלכליות ולהתחרות באופן ישיר ב"ניו יורק טיימס". בשנים האחרונות ענף העיתונות המקומית בארה"ב ספג ירידה ניכרת בהיקף המנויים ומודעות הפרסום, מה שמאפשר כעת לעיתונים הארציים לנסות ולהתרחב על חשבונם. ה"ג'ורנל" וה"טיימס" מהמרים שניהם על סן פרנסיסקו, מכיוון ששני העיתונים הגדולים ביותר באיזור, "סן פרנסיסקו כרוניקל" ו"סן חוזה מרקורי ניוז", ספגו ירידה חדה בהיקף המנויים והפרסומות, ועומדים כיום בפני סכנת קריסה.



סיבה נוספת להחלטתם של העיתונים להתחיל את התרחבותם דווקא בסן פרנסיסקו הוא הצלחתם בה. היקף מכירותיהם של העיתונים הארציים באיזור מפרץ סן פרנסיסקו הוא כבר עכשיו הגדול ביותר לעומת חלקים אחרים בארה"ב. ל"וול סטריט ג'ורנל", אשר אינו יוצא לאור בימי ראשון, תפוצה יומית של 98 אלף קוראים באיזור, בעוד שתפוצת ה"טיימס", אשר גובה יותר כסף עבור מנויים, מסתכמת ב-49 אלף קוראים באמצע השבוע ו-65 אלף קוראים בימי ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully