וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מכניסה את דלק נדל"ן לרשימת מעקב ומזהירה: לחברה התניית דירוג ממוסד פיננסי

מיכאל רוכוורגר ושרון שפורר

6.9.2009 / 17:07

דלק נדל"ן עשויה להגיע לחדלות פירעון המוסד הפיננסי יידרוש פירעון מוקדם של חלק מהחוב



חברת הדירוג מעלות s&p הכניסה אתמול את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן­, כיום ברמה של a מינוס, ­ לרשימת מעקב (creditwatch) עם השלכות שליליות. פירוש הדבר הוא כי ייתכן שהדירוג יורד בתקופה הקרובה.



במעלות אומרים כי לדלק נדל"ן יש התניית דירוג (rating trigger) על הדירוג הנוכחי ממוסד פיננסי כך שהורדת דירוג עשויה להביא את אותו מוסד לדרוש מדלק פירעון מוקדם של חלק מהחוב שלה.



לפי מעלות, הדבר עלול לגרום לחדלות פירעון (default cross) על חלק גדול מהאג"ח של החברה. עם זאת, במעלות כותבים כי לפי ההצהרה של דלק נדל"ן קיימת הסכמה עקרונית עם המוסד הפיננסי לביטול התניית הדירוג.



הכנסת דירוג האג"ח של דלק נדל"ן לרשימת מעקב נובעת מהעובדה כי החברה ממשיכה להציג פרופיל פיננסי חלש, שבו יכולת פירעון החוב נסמכת בחלקה על מכירת נכסים וקבלת אשראי בנקאי חדש.



עוד סיבה להכנסת החברה לרשימה היא המשך פעילותה ביחסי כיסוי נמוכים מהמצופה לחברה ברמת הדירוג הנוכחית"­ כך כותבים האנליסטים של מעלות, עמרי שטרן ועופר עמיר.



כלכלני מעלות מציינים כי על אף שבמחצית הראשונה של 2009 דלק נדל"ן הציגה גידול של כ-500 מיליון שקל בהון העצמי, רמת החוב ביחס ל-cap (הון עצמי + התחייבויות פיננסיות נטו) עדיין גבוהה ומגיעה לכ-90% רמת מינוף הנחשבת לפי מעלות כגבוהה ביחס לחברות אחרות בענף.



במעלות מציינים לחיוב את מימוש הנכסים האגרסיווי שביצעה דלק נדל"ן בשנה האחרונה וכן את הנפקת הזכויות שביצעה החברה בהיקף של כ-120 מיליון שקל. עם זאת, שטרן ועמיר כותבים כי "לאחר מימוש של מספר נכסים לא קטן, אנו צופים כי מימוש נכסים נוספים לצורך עמידה בחלויות החוב עשוי להשפיע לשלילה על הפרופיל העסקי של החברה, כאשר נכסיה הטובים (הממונפים ברמה פחותה) ממומשים ותזרים המזומנים הכולל מהנכסים יורד בהתאמה".



שני האנליסטים מוסיפים כי "המשך המשבר בשוקי הנדל"ן במדינות הפעילות, אשר נראה כי נחלש בעוצמתו אך טרם הסתיים, עלול להוביל להמשך ירידת ערך הנכסים תוך קיטון בשיעורי תפוסה וההכנסות בשל עזיבה אפשרית של שוכרים. נתון זה עשוי אף הוא לפגוע בתזרים המיוצר מהנכסים, ובהתאם לפגוע ביכולת החזר החוב של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully