וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין נגד הטוקבקים: מעתה יוכל להגיב רק מי שימסור פרטיו האישיים

סוכנויות הידיעות

6.9.2009 / 20:03

המדיניות החדשה הופצה בקרב עורכי אתרי החדשות באינטרנט באופן חשאי, מחשש לסערה שתתעורר בקרב הציבור



עד לא מזמן יכלו הגולשים באתרי החדשות בסין להגיב כאוות נפשם על מה שקראו, כפי שנהוג במדינות רבות בעולם וגם בישראל. ואולם, באחרונה, בהוראת הממשלה, החלו אתרי חדשות במדינה לדרוש ממשתמשים חדשים, שמעוניינים להגיב לידיעות, למסור את זהותם האמיתית.



בתחילת אוגוסט החלו כמה מהפורטלים הגדולים לחדשות במדינה לבקש ממשתמשיהם להירשם בשמם האמיתי ולרשום את מספרי הזיהוי שלהם. לדברי עורכי האתרים, הם מתחילים כעת ליישם הוראה סודית שקיבלו מלשכת המידע, אחד הגופים הממשלתיים הגדולים האחראים על הפיקוח על האינטרנט בסין.



לטענת אחד העורכים, מטרת הרשויות בנוהל החדש הינה לאכוף "אחריות חברתית ואדיבות בקרב הגולשים", אך החשאיות נשמרה עד עתה מכיוון ש"השפעת דעת הקהל על הרשת היא עדיין חזקה מדי", לדברי העורך, שביקש להישאר בעילום שם מחשש למקום עבודתו.



רגולטורים של הממשלה ניסו ליישם נהלים מסוג זה עוד ב-2003, כאשר הורו לבתי קפה שבהם גולשים באינטרנט לדרוש מלקוחותיהם להזדהות, בעיקר על מנת להרחיק מהם קטינים. בשנה שעברה הם החלו לדון בהרחבת המגבלות בנושא. הדבר עורר סערה בקרב קהילת האינטרנט בסין, שהיא הגדולה בעולם עם 340 מיליון גולשים.



התומכים ברגולציה טוענים שהיא תסייע בשמירה על הסדר במדינה ולמנוע ממידע שגוי ומפעילות לא חוקית להגיע לרשת, בעוד המתנגדים טוענים לפגיעה בחופש הביטוי ובחופש הפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully