וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בבישום לא מרוויחים כסף"

מאת עדי דברת-מזריץ

6.9.2009 / 23:24

התחרות הקשה על הצרכן גוררת מבצעים ומחירים נמוכים מתמיד על בשמים. ברשתות טוענים כי המצב בלתי אפשרי ופוגע ברווחים. סופר-פארם: "זו מלחמה כדי להכניס אנשים לחנות"

החגים בפתח והמלחמות על מחירי הבשמים מגיעות לשיאים- עם מבצעים אטרקטיוויים מתמיד. בעוד הן נלחמות על כיסי הצרכנים בשוק עם הכנסות שנתיות המוערכות ב-1.4 מיליארד שקל (כולל הדיוטי פרי), טוענות רשתות השיווק כי הן אינן רואות רווחים בגזרת הבשמים.

"לא מרוויחים כסף בבישום, ולמען האמת אפילו מפסידים", אומר דני לוזון, סמנכ"ל הסחר בסופר-פארם. "זו מלחמה כדי להכניס אנשים לחנות וכדי להגדיל נתח שוק. אין מה לעשות, צריך למשוך אנשים כדי שאולי יקנו דברים אחרים".

מנכ"ל המשביר לצרכן, אסף בן דב, מסביר גם הוא את ההיגיון שבמבצעים האגרסיוויים של הרשת: "אנחנו לא מרוויחים ולא מפסידים כסף בבישום. ההבדל בינינו לאחרים הוא שבניגוד לאפריל ורשתות הפארם, אצלנו הבישום הוא לא העיקר. זו לא המחלקה היחידה, אלא כזו שנועדה לגרום לאנשים לקנות את כל המתנות במקום אחד".

לדברי איתן ששון, סמנכ"ל שיווק ניו-פארם, המצב צפוי רק להחמיר: "אנחנו עדיין מרוויחים מעט ונשארים כמה שקלים, אבל אם נרד מתחת למחירים האלה -לא נרוויח. לכל רשת יש אינטרס - המשביר לצרכן רוצים למשוך לקוחות באמצעות הבשמים, אצל אפריל זו הליבה ואצל סופר-פארם וניו-פארם זו המחלקה שצריכה לספק את חוויית הקנייה הכיפית ללקוח. כשעובדים על נתח שוק, התחרות תמיד תהיה אגריסיווית יותר".

בכירי הענף מאיימים, כי אם הרווחיות תמשיך להישחק הם יפנו ליבוא מקביל של הבשמים ויפסיקו לעבוד עם הספקים הגדולים. "אם זה יימשך, אני מאמין שכמה גופים ייאלצו לקנות בשוק המקביל", אומר לוזון. "חלק מהספקים מורידים את המחירים, אבל הם עדיין מרוויחים יותר מהקמעונאים. פעם השוק היה כמו בחו"ל - גם הקמעונאים עשו רווח יפה מאוד מהבישום וגם הספקים. מחירי יבוא מקביל נמוכים בעשרות אחוזים, אבל לא תעשה את זה מכיוון שיש לך מערכת יחסים עם הספקים של פרסום, שיווק וכדומה. הספקים יצטרכו להבין שהם חייבים לשנות את כללי המשחק, לא תהיה ברירה".

ארז חלבי, סמנכ"ל השיווק של אפריל, טוען כי כלו כל הקיצין וחייב להיערך שינוי. "אנחנו לא מפסידים, אבל מרוויחים הרבה פחות מבעבר. לא נוכל להמשיך ככה את המלחמה", אומר חלבי. "הספקים המקומיים יצטרכו להכניס את היד לכיס ולהשתתף בחגיגה. אם לא, הם לא יעבדו אתנו. השוק נמצא ברבולוציה וצריך סדר חדש. אם ספק כמו פרוקטר אנד גמבל מאפשר ללקוחות שלו בתחומים אחרים, כמו שו שיתוף הפעולה של כיתן והמשביר לצרכן יוצא לדרך: 14 חנויות בפורמט חנות בתוך חנות תחת המותג החדש "כיתן הום" מושקות בימים אלה בסניפי המשביר לצרכן בהשקעה של כ-5 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב-TheMarker לפני כחצי שנה, מדובר בשיתוף פעולה משולש בין המשביר לצרכן, כיתן והומטקס, על בסיס זכיינות עם הומטקס, שתפיץ את המותג החדש בבתי הכלבו של המשביר לצרכן.

החנויות ישתרעו על כ-80 מ"ר ויכללו כלי מטבח, כלי שולחן, מוצרי אמבט ודקורציות לבית. לפי הערכת המשביר לצרכן, היקף המכירות במחלקות כלי הבית יגדל ברשת בכ-50% והחנויות יגיעו למכירות של 10 מיליון שקל בשנה הקרובה וליותר מ-20 מיליון שקל ב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully