וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפגעים העיקריים מהאבטלה בארה"ב: בני שלושים ובני הגיל השלישי

סוכנויות הידיעות

7.9.2009 / 9:11

הצעירים מפוטרים לפי נוסחת "גויס אחרון יפוטר ראשון"; עובדים לקראת פרישה מתקשים להתאושש מפיטורים



עובדים בארה"ב הקרובים לגיל הפרישה, אשר חסכונותיהם נפגעו מהמשבר הנוכחי, מגלים שבמקומות העבודה שלהם כבר אין מקום עבורם. כך גם מצבם של העובדים שרק יצאו מבתי הספר האקדמיים, ולהם חובות רבים במסגרת ניסיונותיהם לקדם את הקריירה והחיים האישיים.



מדד של סוכנות הידיעות אי.פי הראה כי אלה המתקרבים לסוף שנות ה-20 או אלה המתקרבים לגיל הפרישה פוגשים בסכין הפיטורים יותר מאחרים. הסוכנות ערכה מחקר ברחבי ארה"ב ועל פיו הרכיבה מדד הנע בין 1 ל-100, כש-100 מייצג רמת מצוקה גבוהה, המבוססת על אבטלה, עיקולים ופשיטות רגל. הקבוצות המזוהות עם הרמה הגבוהה ביותר של מצוקה הן נשים וגברים בגילאי 25-29 ומעל לגיל 55.



לפי אי.פי, מבוגרים צעירים מועדים יותר לאבד את משרותיהם ואת בתיהם במיתון, לפי נוסחת "גויס אחרון יפוטר ראשון". אלה העומדים לקראת גיל הפרישה מועדים יותר לפשוט את הרגל כדי להגן על נכסיהם.



שיעור האבטלה בקרב בני 25-34 בארה"ב עלה בצורה הדרמטית ביותר במהלך השנה האחרונה לעומת שאר קבוצות הגיל. שיעור האבטלה של בני קבוצה זו זינק מ-5.7% ביולי 2008 ל-10% ביולי 2009.



המשתייכים לקבוצת הגילאים הצעירה יותר קרוב לוודאי יהיו הראשונים לאבד את עבודתם, אבל המשתייכים לקבוצת הגיל הקרובה לפרישה יהיו אלה שיתקשו להתאושש מפיטורים. שיעור האבטלה בקרב העובדים המתקרבים לגיל הפרישה זינק במהלך המיתון הנוכחי יותר מאשר בתקופות מיתון קודמות.



ביולי האחרון הגיע שיעור האבטלה בקרב העובדים מעל גיל 65 ל-7% - רמת שיא בארה"ב. זאת לעומת 3.3% בתחילת המיתון בדצמבר 2007. רמת השיא הקודמת היתה ב-1977 ועמדה על 6.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully