וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענתבי על לבייב: זו הפעם הראשונה שהכלכלה הישראלית מתמודדת עם מצבים של דיפולט - זהו בית ספר לעתיד

טל לוי

7.9.2009 / 10:19

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן: חברה שלא תיקח בחשבון שיקולי הגנת הסביבה מועלת בכספי ציבור



"זו הפעם הראשונה שהכלכלה הישראלית מתמודדת עם מצב של 'דיפולט', כלומר חברות שאינן יכולות להשיב הלוואות. זה סוג של בית ספר לעורכי הדין ולרשויות השונות שמנסות לייצר הסדרי חוב שישקפו את הסיכונים שהגופים המוסדיים לקחו" - כך אמר הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, בכנס "אחריות סביבתית" הנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב.



ענתבי אמר כי הנושאים פנסיה ואיכות הסביבה מאד דומים במהותם: "להגיד לאדם בן 30 להתעסק עם הפנסיה שלו, כלומר לענות לשאלה "מה תהיה איכות החיים שלך כשתפרוש בעוד 37 שנים?" זה דבר מאוד מסובך וזה מאוד דומה למה שעושים במשרד להגנת הסביבה, ששם ההסתכלות היא מאד ארוכת טווח.כי הם מנסים לייצר איכות חיים טובה יותר בעוד 20 שנים".



הממונה על שוק ההון ציין כי אינו מרגיש שהרגולציה בישראל התייחסה מספיק לנושא של הגנת הסביבה בכל מה שקשור לתקנים, זיהום אוויר אך כשמסתכלים על העולם רואים שגופים פנסיוניים מתייחסים מאד לנושא של הגנת הסביבה. "זה חלק גדול מהאג'נדה שלהם. בארץ הדברים הללו לא צומחים ולכן צריך את דחיפת הרגולציה לכיוונים הללו" אמר.



השר להגנת הסביבה: חברה שלא תיקח בחשבון שיקולי הגנת הסביבה מועלת בכספי ציבור



"החשיבה וההפנמה של שיקולי אחריות של חברה, סביבה והממשל התאגידי הם העתיד של ההשקעות ארוכות הטווח" כך אמר השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בכנס "השקעות אחראיות" הנערך בבניין הבורסה של תל אביב.



"אם מה שקרה במשבר הפיננסי האחרון הוא סוג של רשלנות או פזיזות, מי שיתעלם ממה שיקרה בעולם ובארץ כבר לא יהיה רשלן או פזיז אלא מועל בכספי ציבור על כל ההשלכות הפליליות שיש לכך", אמר ארדן.



השר להגנת הסביבה הסביר כי החברות השלימו עם כך שעליהן להכניס גם שיקולים סביבתיים: "אנחנו רוצים תעסוקה של כמה שיותר עובדים בתנאים טובים ואנחנו רוצים צמיחה. אבל כשמיליארד אנשים חיו בסגנון החיים האמריקאי, הם צרכו כמות אדירה של מים ויצרו גזי חממה, וכשרואים שעוד 2 מיליארד סינים והודים שנמצאים בדרך לעלייה ברמת החיים - מה שיטיל משקל אדיר על משאבי כדור הארץ - מבינים שחייבים להכניס אלמנט סביבתי לחברה ולתמחר גם את המשאבים שהיא צורכת מכדור הארץ".



ארדן אמר כי ב-2008 אושרו חוקים התומכים בהגנת הסביבה כמו חוק האוויר הנקי שיחייב כל מפעל במכסת זיהום, חוק "המזהם משלם" שיאפשר להטיל קנסות על מפעלים מזהמים, חוק המעניק סמכויות אכיפה לרשויות מקומיות גם בתחום איכות הסביבה. "לכל החוקים הללו יש הלשכות פיננסיות משמעותיות לחברות עסקיות" אמר ארדן.



השר הוסיף כי משרדו "ינקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי מי שפוגע באיכות הסביבה וידרוש מהמפעלים להשתמש בציוד החדיש ביותר כדי למנוע נזק לאיכות הסביבה". בין היתר הזכיר ארדן את מפעל כרמל כימיקלים שפעילותו הושבתה השבוע בשל פליטת חומרים מסרטנים. המשרד להגנת הסביבה דורש בימים אלה מחברת הזיקוק בז"ן להתקין מסנן בעלות של 100 מיליון דולר "כפי שנהוג בכל מפעלי הזיקוק בעולם".



ארדן הדגיש כי בכוונת המשרד להעניק דירוג לכל אחת מהחברות הנסחרות במסגרת מדד תל אביב 100 וכי "כל בית השקעות שמכבד את עצמו צריך להעסיק חברה שבוחנת את ההתייחסות הסביבתית של חברות בורסאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully