וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך לאבד גובה: הדולר נחלש ב-0.1% ונסחר ברמה של 3.75 שקלים

יעל חלק

7.9.2009 / 11:24

מתחילת ספטמבר, נחלש המטבע האמריקאי ב-1%



הדולר נחלש הבוקר מול השקל ב-0.1% ונסחר ברמה של 3.75 שקלים בשעה זו. מתחילת החודש, איבד המטבע האמריקאי 1%.



בבנק הפועלים מעריכים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, הפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר ורכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל.



בבנק הפועלים מסבירים כי במהלך השבוע שעבר נחלש השקל לעומת הדולר, בניגוד למגמת המסחר של האחרון בשוק המט"ח הבינלאומי. השקל נחלש השבוע בשל גורמים מקומיים התומכים במגמה זו כשהעיקריים שבהם, הודעת בנק ישראל כי בכוונתו להמשיך ולרכוש דולרים בהיקף יומי של 100 מיליון דולר. זאת למרות שיתרות המט"ח הגיעו ליעד עליו הצהיר הנגיד בעבר. כמו כן, השקל סובל מהתכווצות פער הריביות בין השקל והדולר והתגברות החששות להעמקת המיתון בישראל בעקבות המשבר בעולם.



בשבוע הקרוב יפורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה. כמות המועסקים הלא חקלאיים צפויה לרדת בחודש מארס בהיקף של 640 אלף איש לאחר ירידה בהיקף של 651 אלף מועסקים בחודש קודם. כמות המועסקים בייצור צפויה להצטמצם בהיקף של 156 אלף איש לאחר ירידה בהיקף של 168 אלף איש בחודש קודם. שיעור האבטלה צפוי לעלות בחודש מרץ לרמה של 8.4%, מרמה של 8.1% בחודש קודם.



השכר הממוצע לשעת עבודה צפוי לעלות בשיעור של 0.2%, בדומה לשיעור העלייה בחודש קודם. כמו כן, יפורסם מדד מנהלי הרכש, שצפוי להישאר יציב יחסית בחודש מארס ברמה של 36 נקודות, מרמה של 35.8 נקודות בחודש קודם. רמה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית, רמה מתחת ל- 40 נחשבת נמוכה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully